Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '08

 
Kategori
Sosyoloji
 

Boğazıma Çığ Düşünce!

Boğazıma Çığ Düşünce!
 

Şiirimi okumadan gitme!


Hiç oralı değilsin sevgilim,

Oralı olmadan,
orayı görmeden
veya orayı tanımadan,
Elbette;
benim sevdama, aşkıma, derdime, heyecanlarıma, kırgınlıklarıma, umutlarıma, sözlerime ve elbette bana
oralı olmazsın.

İşte sana yayla saflığını hâlâ taşıyan ve mağrur bir memleketin,
kartal yuvasında eğleşen serçe yürekli insanın hikâyesi...

Bulutsuz geceler, yüksek rakım, soğuk ve yalnızlık; hatta unutulmuşluk...
Yaylanın çimeni kardır bizim ellerde; çiçeği de kardelen...

En kısa bahar burdadır; öyle, bir göz atıp kaçan sevgililer gibidir;
yani baharların en kıymetlisi, en cilvelisi...

İşte Doğa,
İşte beyaz doruklarda dolaşan kara bulutlar altında, tüm sıcaklığıyla doğunun bekçiliğini yapan şehir,
İşte memleketim, insanım, sevdam, türküm, ben ve şiirim:

Gözlerim cesurdur, suskundur dilim
Ben Erzurumluyum sevgilim..

Evet çatık kaşlıyım,
Biraz da dik başlı amma
Suskunluğum çocuk gibidir
Çekingenliğim çocuk…

Sitem etme öyle yanarım
Sılamın baharı sayarım seni.
Erzurum’da koyulmuştur baharın ismi,
Erzurum’dadır en cilvelisi..

Bana uzaktan bakma n’olur..
Ben ırak yolların hoyratıyım.
Varsa..Günâhımı toprağımda bulursun
Bir çıkabilsen yaylaya
Kalbimin coğrafyasına dalarsın
Bensizliğine ağıt yakarsın…

Ne kanım soğuktur,
Ne buzdan heykelim ne de yalçın granit..
Bir kez “merhaba” de yeter ki
O vakit sitem et, istersen git
Senindir gözlerim öfkende erit
Gölgende erit…

Dağ gibiyim!
Umutlarımı saklar dağlarım
Onlardır bana dağlayan gülmemeyi,
Leylayı sevmemeyi..

Bana türküsüz sevdalardan bahsetme
Gitme şiirimi okumadan
Kar yağmadan gitme!..
Başımı içime çekmiş gibiyim,
Ben Erzurumluyum sevgilim!..

Beni bir de Palandöken'den seyret!
Feveranımdan sarsılınca beyaz doruklar
Boğazıma çığ düşünce yankısından
Göç göç olacaktır ovalar
Bir şivan kopuyor sanırsın..
Ben kıyama kalkarım sen mahşeri anarsın
İşte!... işte o zaman beni hisset
Beni bir de Palandöken’den seyret!..

Ey bakışlarımda yükselen kartal!
Huma kuşu yükseklerden seslenir.
Ciğerimde serçeler eğleşir,
Al çiçeklerini yeniden devşir..

Sen ki beni elbet anlarsın
Bir gün Aras gibi durulur
Çoruh gibi çağlarsın..
Uslanırsın bilirim deli gönül!
Ararsın ürkekliğimi
Yüreğin nakış nakış çözdüğünde yüreğimi..

Ey sıcak iklimlerin sancılı bebeği!
Ey türkülere isyan eden yâr!
Ey açmamış umutlarda toz olmuş çiçeğim!
Ey pişmanlık ilmiğinden eşiğime uzanmış kilim!
Ben ki Erzurumluyum sevgilim!..

Mayıs 1995

 
Toplam blog
: 143
: 2341
Kayıt tarihi
: 22.08.07
 
 

Bu âlem içinde aileme zaman ayırmak, gezmek, okumak, fotoğraf çekmek, resim çizmek ve iş hayatı h..