Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

salih haluk reşat şentürk

http://blog.milliyet.com.tr/shr

23 Haziran '07

 
Kategori
Aile
 

Boğazın tam orta yerinde...

Boğazın tam orta yerinde...
 

"Adamın biri bilge bir kral olmakla ün salmış olan kralın yanına gider.
Krala şunu sorar: 'Efendim söyleyin bana hayatta özgürlük var mıdır?
'Kral 'Elbette' der, 'Kaç bacağın var senin?
'Adam soruya şaşırarak 'İki efendim' der.
Kral 'Pekâlâ, tek bacağının üstündae durabilir misin?
''Elbette' diye cevap verir adam.
Kral 'O halde hangi bacağın üstünde duracağına karar ver'.
Adam biraz düşünür ve sol bacağı üstünde durmaya karar verir.
'Tamam' der kral
'Simdi de öteki bacağını kaldır.
'Adam şaşırır
'Bu imkânsız kralım' der.
'Gördün mü? ' der kral 'Özgürlük budur.
Sadece ilk kararı almakta özgürsün.Ondan sonrasında değil."

Tiziano Terzani'nin "Atlıkarıncada Bir Tur Daha" adli kitabında yer alan bu küçük öykü aklıma nerede geldi,
biliyor musunuz? Beşiktaş'tan motorla Üsküdar'a geçerken, boğazın tam ortasında...

Motorun üst katında ve en arka tarafta oturuyordum. Kafamı sağa çevirdim, Topkapı Sarayı ve çevresi,
sola çevirdim boğazın muhteşem güzelliği gözümün önünde idi. Bir anda derin bir nefes alarak, kendimi alabildiğine özgür hissettim.
Esinti içimi ferahlatırken, gördüklerim ile içimi bir coşku kapladı. Sonra bir an düşündüm ve yukarıdaki öykü geldi aklıma... Hayatta hiçbir şey sonsuz bir özgürlük ile sürmüyor. Bazı kararları alıyor ve uygulamaya koyuluyoruz, ama sonrasında sürekli bir paylaşım gerekiyor. Aldığımız kararlardan etkilenecek kişiler ve kişisel sorumluluklarımız geliyor gündeme. Tek başımıza olmadığımız ve aldığımız kararlarda özgür olamayacağımız fikri ortaya geliveriyor.
Bazılarımız çok sıkıldığımızda "- Seneye çekip Antalya'ya gideceğim orada bir köye yerleşeceğim. Orada bir cafe açarım...Ohhh..." şeklinde söylemlerde bulunuruz.

İyi de tek başınıza değilseniz, eşiniz , çocuklarınız, sorumlu olduğunuz kişiler varsa, ne olacak bu özgür kararınız. Nereye kadar bu özgürlük acaba?

Şu başımızı alıp, oraya, buraya yerleşme fikirlerimiz ne derece gerçek olabilecek.

Off...Neyse, motor yanaştı, Üsküdar'a. Ben iniyorum.

 
Toplam blog
: 136
: 750
Kayıt tarihi
: 18.02.07
 
 

Devlet Güzel Sanatlar Akademisi mezuniyeti ve askerlik sonrasında başladığım iş hayatım aynı kuru..