Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '16

 
Kategori
Deneme
 

Bohem nedir?

Çeşitli anlamlara sahip bohem sözcüğü, internet sitelerinde okuduğum kadarıyla. Bir anlamını alarak yazıma bir yerden giriş yapmak istedim. Benim seçtiğim tanım şu oldu;

“ Asıl anlamı Çingene olan fakat terimleşerek bir hayat tarzının tanımı haline gelmiş sözcük. Bohem kişinin tek kaygısı sanattır, öğrenmektir. Bohem kişi günübirlik yaşar; genel anlamda finansal açıdan sürünme durumundadır.”

Bu kadar yeterli şimdilik, bana yazıma giriş için yeterli malzemeyi verdi. Bayılıyorum kendi yaşamımla ilgili ipuçları veren paragraflara.

Örneğin daha “ Çingene “ sözcüğünü okur okumaz; işte yine bir önyargın dedi içimdeki ses. Şükürler olsun eskisi kadar itici gelmiyor artık. Hatta bir yanımla “ öyle sadece güne odaklı “ yaşam tarzına özenebiliyorum bile.

İtici demekle korkumu kastettim tabii ki. Çocukken beni Çingenlerden aldıklarını söylerlerdi hep büyüklerim. Selçuk’ ta mevsimlik, evimizin yakınındaki boş arsaya yerleşirler ve sepet örerlerdi o dönem Çingenler. Ürkerdim çok onlardan beni kaçıracaklar diye. Çünkü yine büyüklerim böyle söylediği gibi, izlediğim filmlerde de böyle lanse edilirdi.

Anlayacağınız, daha bir sürü yüklemeyle bugüne geldim. Bugün yaşadığım köye ulaşabilmek için çoğunlukla Çingenlerin yerleşim alanı olan bir başka köyün içinden geçmek zorundayım. Yürümeyi seven bir insan olarak bu önceleri beni çok gerdi. Şimdi de pek korkumu aştığımı söyleyemem ama en azından bugün beni kısıtlayan bir önyargı olduğunu biliyorum. Hazır hissettiğimde de sık sık üzerine gidiyorum ve yürüyüşlerimi yapıyorum.

Yine bu tanımdan yola çıkarak da; artık tek kaygımın sanat olmasını diliyorum. Olur mu? Bakalım!

 

 

 
Toplam blog
: 423
: 186
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

İkbal Özlen DİNÇERLER. 14.02.1960 doğumlu. izmir Kız Lisesi Edebiyat Bölümünü okudu. Buca Eğitim ..