Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '16

 
Kategori
Salon Sporları
 

Boks vahşi bir spordur, kaldırılmalıdır!

Boks vahşi bir spordur, kaldırılmalıdır!
 

Yazımın en kısa özeti başlığıdır. Bu tür yazıları yazmamın amacı, hani tarihe not düşmek diye bir tabir vardır, internette yazılan yazıların arasında yer alsın, ne olur ne olmaz bir ilgilinin, bir yetkilinin dikkatini çeker de benim önerimi dikkate alırlar.

Lisede biyoloji dersimize Mücahit bey adında bir öğretmen giriyordu. Ders anlatımı arasında sık sık 'boks vahşi bir spordur, hayvani bir spordur' derdi. Tabi yıllar geçti, yaşlandık ve hocamızın tespitine ben de hak verdim.

En son örneği M.Ali Clay. Rahatsız oldu, beyin fonksiyonları gerektiği gibi çalışamaz oldu, uzun yıllar bu şekilde yaşadı ve öldü. Bir diğer örnek, Şamil Şam adında ağır sıklet boksörü. O da rahatsızland ve öldü.

Normal hayatta insanlar dövüşebilir, bunun nedenleri vardır. Dövüşler ya saldırı ya da savunma şeklinde olur. Peki, ringde birbiriyle öldüresiye dövüşen, birbirini tanımayan iki insan ne için dövüşüyor olabilir?

Tabi boks sporunun zararları konunun uzmanlarınca daha teknik anlatılabilir. Benim görüşüm bu sporun tamamen yasaklanması ve kaldırılmasıdır. Bir anlamı da bulunmamaktadır. Seyir amaçlı, bir de para kazanma amacı olması spordan ziyade ticari bir iş olduğu anlaşılmaktadır.

Sonuç olarak boks vahşi ve hayvani bir spordur, kaldırılmalıdır diyorum. Tabi diyeceksiniz ki bir blog yazısıyla boks sporu kaldırılır mı? Haklısınız tabi, ben fikrimi paylaşıyorum, blog yazmanın amacı da bu değil mi?

 

Akçakoca 18/6/2016

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..