Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '14

 
Kategori
Bayramlar
 

Bol kazançlı Bayramlar

Bol kazançlı Bayramlar
 

Bu Bayram Marmara Denizi'nde bir Adadayım. Son üç gündür Adamıza her saat başı Tekirdağ'dan dolu bir motor geliyor. Araba ve insan dolu bir motor. Erdek'ten gelen araba vapurları ve motorlar de cabası. Normalde 3000 civarında olan Ada nüfusu şu anda 100 bine ulaşmış durumda. Tabii Adanın tüm ihtiyacı dışardan sağlandığı için ve geçmiş yıllarda çektikleri sıkıntıyı hatırlayan ada ahalisi evlerini en az 15 günlük su ve gıda ile doldurmuş durumda. Yani savaş çıksa adada kimse aç kalmayacak. Sahillerde  şemsiye ve şezlongdan kum görünmüyor neredeyse.

Ben mi ne arıyorum bu Adada bayram günü. İki ay öncesinden kafamı dinlemek amacı ile sığındığım bahçem, evim burada. Başka bir köyüm yok kaçacak.

Bu sabah bahçemde oturmuş, kuşları dinlerken karşı evlerden gelen bir telefon konuşması dikkatimi çekti. Karşı evdeki hanım bir yakını ile bayram kutlaması yapıyordu telefonda. Başkasının konuşmasını dinlemek ayıp belki ama kuş seslerini bastıracak şekilde tiz yapılan bir konuşma dikkatinizi çekiyor. Bugünkü yazı konum da bu konuşmada geçen bir cümle.

Karşıdaki hanım yakının bayramını kutluyordu.'Bol kazançlı günler dilerim.' diye.İşte bu cümle ülkemin son yıllardaki hayat görüşünü belli ediyordu.

Dikkat ederseniz ne sağlık, ne mutluluk, ne başarı, ne Barış, illa ki bol kazanç. Çünkü ülkem insanı biliyor ki bol kazanç olursa eğitim olacak, sağlıktan yararlanma olacak. Sağlık ve eğitim sağlanınca başarı ve mutluluk da arkasından gelecek diye düşünüyor. Bu arada Barışı düşünen yok. Zira bol kazanç derken Barış yok olabiliyor nedense.

Sabah duyduğum bu cümle beni kara kara düşündürdü. Ne dersiniz siz de aynı kanıda mısınız?

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..