Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '11

 
Kategori
Pazarlama
Okunma Sayısı
806
 

Bölgesel Pazarlama

Kalkınma Ajansları’nın görevi, bir cepten alıp, diğerine vermek değil, geçici bir süre bu destek mekanizması kabul edilir ise de yatırımın dış aktörlerden gelmesini sağlamaktır. 

Peki yatırımcıyı nasıl çekeceğiz? Çok basit, örneğin, sizinle ortak olmak isteyen bir kişi varsa, bunu neden ister? 

Verdiğiniz yanıtlar, şehrinize gelmek isteyen yatırımcı için de geçerlidir. 

Diyelim ki, şehrinizin alt ve üst yapısını mümkün olan son teknoloji ile donattınız, sizce yatırımcı gelir mi? Bazılarınız bu kadarını yaptıktan sonra artık gelmesin, der gibisiniz! Ama, dünya sürekli gelişiyor ve değişiyorJ Benim sözüm bu yanıtı vermeyenlere… Geçen haftaki yazımda, bilinirlilik ve farklılık üzerinde durmuştum. Arz tek başına yetmez, talep yaratmak gerekir. 

Günümüzde yeniden keşfedilen birlikte çalışma kültürü, bu noktada da devreye girmektedir. Örneğin, Bursa’da yüzlerce tekstil KOBİsi var, her biri kendi tanımını ferdi olarak yaptığında elde ettiği sonuç ile birlikte güçbirliği yaptıklarında elde ettikleri sonuç arasında fark yok mu? Şimdi sadece sektörel açıdan tüm Bursa’daki sanayinin birleştiğini düşünün. Sonra, sadece sanayi değil, tüm sektörlerin (Turizm, hizmet v.b.) birleştiğini ve en sonunda, ailenin tüm bireylerinin bir araya geldiğini ve tanıtım yaptığını düşünün, üniversite, kamu kurumları, özel kurumlar ve STK’lar. Tüm eller kenetlemiş bir şekilde. Sizce, Bursa’nın önünde bir engel kalır mı? 

“Çok eller tek elden üstündür.” Jorge Angel Livraga 

Bu birleşmeye engel olan nedir? Kişisel ihtirasların dışında, nedir? 

DPT İtalya-Türkiye işbirliği sırasında, Kalkınma Ajansları, Bölgesel Pazarlama konusunda Avrupa’dan iyi örnekleri gördüler ancak belki henüz yeni açılan ajanslarımız bu konuya vakit ayıramamış olabilirler. 

Ancak, bölgemizi top yekün kalkındırmak istiyorsak, sevelim sevmeyelim hepimizin ortak bir amaç etrafında birleşmesi gerek. Bölgesel Pazarlamanın ilk kuralı budur. Bugün Avrupa’da birçok kent, bu anlamda birleşmiştir, Amsterdam, Frankfurt, Strasbourg, Lyon, Londra… Bursa, bu anlamda ilk atılması gereken adımı atmış ve Valilik bünyesinde “invest in Bursa” isimli web sitesini 2008 yılında yayın hayatına sokmuş, tebrikler. Bölgesel pazarlama bununla sadece başlıyor, elbette. 

Pazarlanan konu nedir? Öncelikler nedir? Stratejiler, eylem planları ve yerel aktörlerin üzerine düşen görevler nelerdir? Halkla ilişkiler ve tanıtım çalışmalarını kim yürütüyor? Peki, tüm bu çalışmaları, koordine eden valilik midir? Kim takipçidir? Bütçe nereden geliyor? Eylemlerden biri, belirlenen aktör tarafından gerçekleştirilmediğinde B Planı nedir? Halk tarafından katılımcılık sağlanmış mıdır? Gelen talepleri kim yönlendiriyor? Kalkınma Ajansları en iyi adrestir. 

Bölgesel pazarlama, uzun soluklu bir koşudur ve bu konuda yerel tüm aktörlerin soluğunun kesilmemesini sağlar. 

21.yy, birleşen ellerin finish çizgisini göreceği bir yüzyıldır. 

 

Bu yazı, Bursa Hakimiyet Gazetesi Insan Kaynakları için hazırlanmıştır. 

Zafer Cengiz / Turizm Uzmanı bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 68
Toplam yorum
: 25
Toplam mesaj
: 4
Ort. okunma sayısı
: 2539
Kayıt tarihi
: 27.05.11
 
 

Çoklu paydaş ortamında çalışma yeteneği, özellikle inovasyon ve kümelenmeyi teşvik etmek için kamu k..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster