Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Haziran '09

 
Kategori
Anılar
 

Bölücü Nazım Hikmet…

Bölücü Nazım Hikmet…
 

Pınar ESENDEMİR.

Eşimin yeğeni, canımız ciğerimiz.

***

Biraz Şair EŞREF, biraz Neyzen TEVFİK, biraz Ömer HAYYAM

Alabildiğince Can YÜCEL

Birazcık da Orhan VELİ kattın mı?

Oldu sana Pınar ESENDEMİR…

***

Sadece yazdıklarından söz etmiyorum;

Keskin dili, hazır cevaplığı, olaylara bakışı,

Bana onları çağrıştırıyor.

Tanımak için tüm yazdıklarını bilmek,

Bolca da birlikte vakit geçirmek lazım.

***

Biliyorum, abarttığımı düşünüyorsunuz,

Ama elimde değil, elimizde büyüdü yavrucak.

Çok seviyoruz ve torpil yapıyorum(!) …

***

Onlar ile aynı karatta demiyorum elbette,

Ama uygun toprağı bulup, bu alanda yetişir ise ortaya iyi şeyler çıkarabilir.


***

Şimdilerde pek yazamıyor,

Derslerinden vakit bulamıyor(muş), akademisyen olacak(mış).

Ama dil aynı; geçenlerde kuzenlerinden biri,

- "Dilini keseceğim artık" dedi. Cevap verdi;

- "Sorun değil, bir o kadar da içeride var"

***

Bence de, ama beynine doğru.

Malum, hiciv işi zeka işi…


Ah, bir de bu konuda eğitim alabilse idi.

Neyse...

***

Pınar bir gün şehirler arası otobüste,

Başı örtülü bir genç kızın yanına oturur.

(Ne kendisinin, ne de ailesinin öyle baş örtüsüyle ilgili bir önyargısı vardır.)

Pınar’ ın elinde de bir Nazım HİKMET kitabı…

***

- "Neden bu bölücünün kitabını okuyorsun?"

- "Kim? Nazım HİKMET mi?"

Konuşma uzayıp gider ve en sonunda Pınar dayanamaz,

- "Sen mi kalkıyorsun? Ben mi?" der,

…kendisi kalkar (!)…

***

Milliyetçilik tarlasından ürün toplayan parti bile artık,

"Vatan Şairi Nazım HİKMET" derken, ne demektir bu?

Canı çok sıkılır, eve gider şunları yazar…

***

BAŞÖRTÜLÜ TALEBE

Nazım HİKMET okuyorum otobüste,

Hava puslu dönüyorum evime.

Yanımda oturan genç kız,

Üniversitede talebe.

***

Bana önerisiymiş; bölücü kitap okumamalıymışım.

Bunlara kafa yormayıp, ders çalışmalıymışım.

***

Sen kimsin ki bana karışıyorsun?

Nazım HİKMET’ i ne kadar tanıyorsun?

Adından başka hakkında ne biliyorsun?

***

Anlamadığım, bu zihniyetle üniversitede ne arıyor?

Senin örümcek beynine okul ne yapsın?

Nasıl bir sistem olsun ki, beynin aydınlansın?

Okuduğun o kitaplar kafanda paralansın!

***

Yüzüne söyledim ama,

Bir de yazım ile hatırlansın…

 
Toplam blog
: 34
: 5544
Kayıt tarihi
: 06.05.09
 
 

..