Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '17

 
Kategori
Güncel
 

Bölüm 1. Aslolan Öğretmendir

Bölüm 1. Aslolan Öğretmendir
 

Eğitimde birinci ve en önemli faktör öğretmenmiş. Dolayısıyla bir ülkede eğitim ve öğretimi düzeltmek istiyorsanız, öğretmenlerden başlayacaksınız. Ezbere dayalı bir eğitim sistemi değil, öğretmeye, düşünmeye, konuşmaya, araştırmaya, tartışmaya dayalı bir eğitim sistemi olacak.

Çocuklara bir konuyu ezberletmeye gerek yok, internetten her türlü bilgiye ulaşılabiliyor.

Şöyle bir eğitim ve öğretim düşünün, okula gidiyorsunuz, okulda her derste toplam 15’er dakika dersin içeriği hakkında bilgi veriliyor.

Sonrasında her hafta değişen gruplara ayrılıp öğretmenlerle birlikte o haftaki konuları araştırıyorsunuz, o konularda yapılmış bilimsel çalışmaları, projeleri inceliyorsunuz.

Ayda bir gün ya da 2 ayda bir gün konularla ilgili deneyleri, varsa çevredeki okul, araştırma enstitüsü ya da üniversiteleri ziyaret ediyorsunuz.

Her gün sabah kalkıyorsunuz ve böyle bir ders ve okul ortamına gidiyorsunuz.

Hiçbir öğrencinin sıkılacağını sanmıyorum.

 

Yazıdan alınan kısa, öz ve net bilgiler

-Aslolan öğretmendir.

 

-Her çocuğun öğrenebileceğine güvenmek

-Eğitimin genel başarısı asla öğretmenlerin başarısından fazla olamaz. Yani öğretmenler ne kadar iyiyse, sistem de o kadar iyi olur. Önemli olan en yetenekli kişileri öğretmen olmaya çekmek.

-En yetenekli öğretmenleri en zor koşuldaki okullara vermek.

 

-Dezavantajlı kesimden geliyorsanız hayatınızda tek bir şans var: İyi eğitim almak. Eğitimde temel mesele, en muhtaç olanın en iyi eğitimi alması.

 

-Öncelikle hangi bilgi ve değerleri aktaracağınıza dair net bir vizyonunuz olmalı. Dünya çok hızlı değişiyor.

-Artık önemli olan öğrencilere bir pusula geliştirmek. Belirsiz dünyada yönlerini kendileri bulabilmeliler.

-Gelecekte yaratıcı öğretmenler sadece fizik, biyoloji anlatmayacak. Öğretmenler gelecekte farklı disiplinleri harmanlayarak eğitim verecek.

-Türkiye’de matematikte çok fazla cebir, geometri, hesap öğretiyorsunuz. Ama matematik artık çok farklı şeyler için kullanılıyor; mesela olasılık, risk, kesinlik hesapları için. Geleceği şekillendirecek matematik, öğretilen matematikten çok farklı.

-Eğitimde devamlılık ve tutarlılık çok önemli. Öğretmenlere her gün yeni bir şey anlatırsanız, bir gün hiçbir şeye inanmaz hale gelirler. Değişim stratejik ve tutarlı olmalı.

 

Bu yazılar ekteki habere göre ilaveler yapılarak, yorumlar yapılarak yazılmıştır.

Ayrıntıları eğitimle ilgilenen, ilgilenmeyen herkes mutlaka okumalıdır

http://www.haberturk.com/pisa-direktoru-andreas-schleicher-ogrettikleriniz-artik-gereksiz-1711035

 
Toplam blog
: 537
: 1884
Kayıt tarihi
: 10.06.10
 
 

Gündemi ve olayları yakından takip etmeye çalışıyorum. Sinema, kitaplar, spor, doğa, siyaset, miz..