Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '07

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Bonçur mu, bonsur mu diyem?

Bonçur mu, bonsur mu diyem?
 

Duyarlı yurdum insanlarının sayısı arttıkça, galiba daha ileri düzeyde bir ülke olabiliriz. Öyle değil mi ?

Bugün; Bodrum'un, Kızılağaç Köyü'ne gitmiştim. Bir müşterimin ziyaretine... Dükkandan içeriye girerken, içeriden hararetli hararetli bir muhabbet duyuluyordu.

Selamunaleyküm deyip kapıdan içeri giriverdim. Müşterim masasında oturuyor, karşısındaki sandalyede ise yaşının altmış üç olduğunu öğrendiğim bir amca oturuyor, ayakta duran iki kişi ve elemanı Mıstık, birde ben...

Ve aleykümselam deyip beni karşıladılar. Oturdum ve devam etmekte olan hararetli tartışmayı dinlemeye koyuldum. Yaşlı amca; bir konudan dolayı bayağı bir sıkılmış ve kızmış ki onun avazlanmış haline hiç kimse bir katkı sağlamadan dinlemeyi sürdürüyordu.

- Üleee bene gakmış usul öğretikduru canına yandıımın çoğcuğu. Nemiş ben una günaydın deykdurmuşum bak hele..?

Daha fazla dayanamadım ve;
- Hayrola bey amcacığım nedir seni bu kadar kızdıran? diye soruverdim. Sonra bana doğru dönerek,
- Yavuu sorma be efe, dün ağşamınan hayvanları otlamadan alıkgelirim ya, şoo bizim zeytinligin aşarısında su borusu gidikgider dinya, bakıvedim ki patlayıkgider. Eve gidende, şoo bizim belediyeligin su arızasına telefon ediverdim aa, saat ağşamın yedibuçugu olupgider. Ben o garşıdaki canına yandıımın çoğcuğuna günaydın deykdurdum. Soora anlatıverdim arızayı, bene tamam dayı halledikdurruz deykdurdu. En soonacıma da bene iyi geceler deykdurmasın mı? Nemiş ben una yağnışlıkla iyi ağşamlar deykdurmamışım da, günaydın deykdurmuşum aa ? Bene galkmış medeniyet öğretikgider hergele, ne deykdurcağmışım ki una ? Cavurlaa gibine Bonçur mu, Bonsur mu diyem? Ben unun gibine mekteb okuyukgitmedim aa, emme unun gibine gaç denesini arka cibimden çıkarıkdurrum valla...dedi ve mesele anlaşıldı.

İnsanlık hali, bazen herkes şaşırıp yanlış kelimeleri kullanabilir aslında. Bey amcamın kızdığı nokta ise buradan sonra devreye giriyor. Kendine göre haklı olma durumu sözkonusu. Ama bizim, insanları bu tarzda minik yanılsamalardan dolayı, dalgaya almamamız gerektiğini, karşımızdaki insanın gururuna dokunmamasına dikkat ederek, kullanacağımız kelimeleri özenle seçmemizin gerektiğini, bu gün bir kez daha anlamış oldum. Bu arada; duyarlı bir vatandaş olarak, bu tip durumlarda nasıl davranılmasını gayet iyi bilen, yerinde müdahaleler etmeye gayret eden insanlarımızın sayısının artmasını temenni ederek, sevgili bey amcama teşekkür ediyorum...

Unutulmaması gereken medeni davranışları hatırlamamıza yardımcı olduğu için... Ne diyem? Bonçur mu, Bonsur mu diyem..?

 
Toplam blog
: 122
: 2970
Kayıt tarihi
: 26.03.07
 
 

Ankara Doğumluyum... Yazı yazmayı, çizmeyi, okumayı, izlemeyi, dinlemeyi, vb...vb... seviyorum. Bodr..