Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mayıs '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
879
 

Bor Minerali, Germanyum, Sülfür / Beslenmenin diyalektiği (11)

Bor Minerali, Germanyum, Sülfür / Beslenmenin  diyalektiği  (11)
 

GERMANYUM:

Bağışıklık sistemini serbest radikallere karşı uyaran, vücudun toksinlere karşı direnç göstermesine katkı yapan bir elementtir. Reishi mantarında olan molekül biçiminin diğer biçimlerden daha fazla; HIV, karaciğer yetmezliği, bronşit, herpetik enfeksiyonlar ve mantar enfeksiyonlarına iyi geldiği söylenmektedir. (Bu mantar hücreleri yenilemekte, kan dolaşımını harekete geçirmekte, bağışıklık sistemini güçlendirmektedir. Normal günlük doz, 1-2 gr'dır.) Germanyum, reishi mantarı, sarımsak, gingseng ve kuru soğanda bulunmaktadır.

SÜLFÜR:

Vücudu toksik maddelere karşı koruyan, kanı temizleyen, bakterilere karşı direnç kazanmamızı destekleyen ve cilt dokusunda çok önemli bir yeri olan kolajen sentezini destekleyen bir mineraldir. Baklagillerde, soya'da, sarımsak, soğan, şalgam, lahana, Brüksel Lahanası, buğday, et ve yumurtada bulunur.

BOR:

Beyni canlı tutan, kemik sağlığında (dolayısıyla yaşlılıkta) önemli bir yeri olan, kalsiyum, magnezyum ve fosfor metabolizmasında yer alan bir mineraldir. Eksikliği D vitamin'inin işlevini etkiler. Kabuklu yemişlerde, hububatlarda, elma, armut, üzüm gibi meyvalarda bulunur.

Vitaminler bölümüne geçmeden önce, metabolizma ile ilgili kısa bir bilgilendirmede bulunacağız.

METABOLİZMA:

Vücudumuzun yaşamsal işlevlerini sürdürebilmesi için, gün içinde gerekli olan en az enerji toplamı olarak tanımlanabilir. İnsandan insana farklılık gösteren bu toplam enerji, vücudumuzun toplam tüketim hızına bakarak ölçümlenir. Vücudumuzdaki kas/yağ oranı vücut bileşimini oluşturur. Metabolizma hızını belirleyen kas yapısı miktarıdır. Vücudumuz ne kadar kaslı bir yapıya sahipse metabolizmamız genel olarak o kadar hızlıdır. Çünkü kaslı bir yapı, yağ ağırlıklı bir yapıdan daha fazla kalori harcar. Genelde düzenli spor yapan, kas yapısını geliştiren insanların, vücut yağ oranı daha düşüktür. Metabolizmamızın hız oranı, kilo alıp almamamızı da belirler. Metabolizma hızımızın düşük olması, kilo alma hızımızın yüksek olmasını beraberinde getirir. Orta yaşlarda kas dokumuz azalmaya başlar; bu yüzden en alt seviyelerden başlayarak, yüzme, yürüyüş, aerobik, fitness gibi etkinlikleri yürütmek sağlığımız için gereklidir.

(devam edecek)

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 392
Toplam yorum
: 729
Toplam mesaj
: 164
Ort. okunma sayısı
: 4563
Kayıt tarihi
: 12.03.07
 
 

İstanbul doğumluyum. Sağlıklı beslenme, yüzme, doğada yürüyüş ve çevre özel ilgi alanlarım. Şiiri ve..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster