Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '13

 
Kategori
Kitap
 

Bora'nın Kitabı

Bora'nın Kitabı
 

Keşke, BORA kadar "insan" olabilse tüm insanlar...


Alış-veriş  merkezindeki  ünlü  kitabevinde kitaplara göz gezdirirken,Ayşe Kulin'e ait olanlar  dikatimi çekti öncelikle. Yakın-uzak gözlüğümü nasılsa  evde bırakmıştım o gün. Zorlukla arka kapaklarındaki yazıları okumaya çalıştım baktığım kitapların. "Bora'nın kitabı" nın arka kapağını  da aynı şekilde okumaya çalıştım ama  tam olarak algılayamadım yazılanları. Ayşe Kulin'in sıkmayan,akıcı diline güvenerek aldım kitabı.

Evde gözlüğüme kavuşunca hemen okudum konusunu,kapaktan.  O da ne... Eşcinsel  bir  erkek, romanın kahramanı. Gözlüğüm olsaydı,kesinlikle ilgi duymayacağım bir kitabı satın aldığıma önce pişman oldum.Okumaya başladıktan sonra da iyi ki almışım dedim...Bildiğim kadarı ile Orhan Pamuk , eşcinselliğini  deklare  etti , romanlarında da bu durumda olan insanların öykülerini işledi.  Bir kadın yazarın,  eşcinsel bir erkeğin  yaşamını  böylesine başarılı yansıtması ise,"Ayşe Kulin"   ismiyle   açıklanabilir , kanımca... Aynı ustalığı, Zülfü Livanelli'nin "Serenenad" ında görmüştüm.Romanın kahramanı Maya'nın  kadınsı  yaşamını, en ince ayrıntılarıyla yansıtmıştı, büyük usta...

Önyargı , çoğu insanda olduğu gibi  bende de zaman zaman nükseden  marazi bir durumdur.  Günümüzde "cinsel tercih" olarak değerlendirilen, kişilerin karşı cinse olduğu gibi kendi cinsine de ilgi duyabileceği , bunun da "normal" olduğunu savunan bakış açısına sıcak bakmadım hiçbir zaman. Bu tür insanları,çevremde veya ekranda gördüğüm zaman ,ne yalan söyleyeyim yüzümün "ekşidiğini"  hissediyordum... Bunda , Kuran'daki Lut  kavmiyle ilgili anlatılan  öğretilerin  etkisi var mutlaka.Okuyanlar bilir, Lut  Peygamber, kavmine  kendi kızlarını teklif etmesine rağmen erkeklerin  birbirleri ile olan  ilişkilerine engel olamamış, Allah'da, Lut' un ailesi dışında, bütün toplumu yerle bir etmiş. 

Mahzun Kırmızıgül'ün "Güneş'i gördüm" filminde de, eşcinsel olması nedeniyle kardeşi tarafından öldürülen karakterin öyküsünden  etkilenmiş ama  üzerinde çok fazla düşünmemiştim.  "Bora'nın kitabı"'nı henüz bitirmedim ama bu durumdaki"talihsiz" insanların durumuna ,yaşadıkları zorluklara bakışım değişti...

Lut kavminin erkekleri gibi  "azgın"  diye adlandırılabilecek, şehvet duygusunun esiri olanları ayırıyorum yine de... Kendi iradeleri dışında; doğuştan bedensel anomoliye sahip olmasından dolayı veya hormonlarının azizliği nedeniyle veya  yanlış aile eğitimi veya  çocukken uğradığı  tecavüz sebebiyle , kendi cinsine ilgi duyanlara ise sadece acıyor,  onları anlamaya çalışıyor,olabildiğince de,anlıyorum şimdi...

Bizden olmayanlara, bizim gibi düşünmeyen, bizim gibi yaşamayanlara önyargı gözlüğü ile bakmaktan vazgeçebildiğimiz oranda "insan"ız,hepimiz...

 

 

 
Toplam blog
: 307
: 1382
Kayıt tarihi
: 08.08.07
 
 

Emekli Türkçe öğretmeniyim.Şimdi Marmara Üniversitesi bünyesinde bulunan, Atatürk Eğitim Enstitüsü ..