Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '13

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Borcunun geri ödenmesini isteyenin başına gelenler !

Borcunun geri ödenmesini isteyenin başına gelenler !
 

Paranın dini imanı yok !


Hey Corç versene borç denildi, borç verdik, aradan yedi ay geçti, bize para lazım oldu   istedik... Bakın borcunun geri ödenmesini isteyen insanın yani benim başıma neler geldi !

Adam bunu alışkanlık haline getirmiş, sürekli insanlardan para alıp geri ödeme yapmadan hayatına devam edip gidiyormuş. İcra memurları gelmiş, sayım yapmışlar, tek yapacağın şey,  dürüst olmak, kendini insanlara sürekli namuslu, gururlu biri gibi tanıtmak ve sürekli bu konuyu açarak tasdik almaya çalışmak, adamın sürekli yaptığı bir davranış biçimi.

Bu adam bir kuaför dükkanı işletiyor, yani işinin patronu ve yetenekli bir insan, iş becerisi takdir ediliyor, müşterileri tarafından sevilen bir insan zaten bu nedenle o para verildi, bu kişiye. O zaman işi gücü bırakalım, sürekli başkalarının emeklerini, iyi niyetlerini sömürerek yaşayalım, aldığımız borcun üzerine yatalım, olacak iş mi bu böyle ?

Bankadan almış olsaydı, yedi ay hiç ödeme yapmasaydı banka icra takibi başlatırdı.

Telefonda  adama yalan söylediğini, dürüst davranmayıp bu yaptığının dolandırıcılığa girdiğini söyledim, bana-" sesini kaydediyorum, seni mahkemeye vereceğim "demez mi?

Aradan yedi ay geçiyor, parayı aldığın kişiye hiçbir açıklama da ya da ricada bulunmayıp, patron kesiliyorsun insanların başına, doğrular söylenildiğinde de tepkiler tavan yapıyor.

Allah'a olan inancımız tam olduğu için bu adamı İlahi adalete havale ediyorum, ama sağlam bir kaç adam da bu haysiyetsize gününü gösterebilirlerdi, bir saat içinde paramı alırdım, ama inanan iman eden birine bu davranış yakışmaz, günaha girmek, bize yakışmaz dedik ve bu paranın üzerine soğuk bir bardak su içtik !

Bir daha zor durumda olan bir insana para verdiğimde hibe ederim, ya da vermem, bu da aldığım ders !

Çok pahalı ama kalıcı bir ders almış oldum !!!

 

  

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..