Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '13

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Börek gibi turşu kavurması

Börek gibi turşu kavurması
 

börek gibi


Bir sosyal medya sayfasında paylaştığım turşu kavurması tarifim ve aramızda konuşulanları aynen aktarıyorum.Dedim ki,''madem ilgi var bari blogta da paylaşayım ;)

-Turşularınızı çöpe dökmeyin,kavurun böyle !
- Bol soğanlı mııımmm nefis...
-Süperr... çok lezzetliydı...Acılıydı harikaydı .Ellerine sağlık...Teşekkür ederim beni düşündüğün bana da getirdiğin için..
- Ben de isteriiim.
-Şairem...nasıl gönderem
-Bilmem artık Gülden hanım, nasıl gönderirsin. İyi gecelerin olsun.
-Kıyma bana şairem...en iyisi sen gel
-Bizde isteriz tarifini tam verde yapalım biz soganla kavuruyoruz
- Haşlanmış patetes ve soğanla yapıyordum ben anne. yumurtalısını bilmiyorum, sahi nasıl yapıyorsun?
-Patates vardı içinde, 1 tane yumurta olduğunu söyledi... çok güzel çok lezzetliydi..:))

-Tarif ediyorum hemen;

Bir tabak biber turşusu doğraması iyice yıkanıp sıkılacak.
Dört,beş haşlanmış patates ince ince doğranacak
Üç kuru soğan ince ince doğranacak
Önce biberle soğan bir tatlı kaşığı şeker ilavesiyle bir güzel kavrulacak.
Sonra patetes ilave edilecek...
Bir yumurta ilavesiyle karışım bir güzel karıştırılıp, teflon tavaya kaşık -sırtı yardımıyla düzgünce yayılacak
Altı kızarmaya başlarken bir kapak yardımıyla alt üst edip diğer tarafta kızartılacak
Alın size börek gibi turşu kavurması...
Afiyet olsun...

-Şeker mi?
-Evet...
-İşin sırrı bu demek..püffff noktası
-Aynen.... bu tarif benim...
-Bence patatesinde büyük etkisi var...bu kadar lezzetli oluşunda..
-Ev yapımı olmasa biber turşusu aynı lezzeti alamam galiba ..ama deneyecem yinede
- Şimdi bu tarifi milliyet bloğa yazmak üzere gidiyorum
- Domates,fasulye turşusundan da olur...
-Gerçekten turşu kavurma çok sevmiyorum ama bu çoook güzeldi... deneyin bence ...

-Görüntü tam börek..
-Yumurta sağolsun
-Vuuuuu :))
-Evet...vuuuu gel de yapayım huuuu !
-Sinop u gösteren Rabbim, Zonguldak yolunu da gösterir elbet . Alacağım olsun
-Gelirken hatırlat bana şairem;turşu kavurmasını hazır edeyim ;)

 
Toplam blog
: 285
: 1333
Kayıt tarihi
: 09.12.06
 
 

Zonguldak doğumluyum. AÖF Mezunu olup, üç çocuk annesiyim. İki de torunum var. Şiir, doğa yürüyüş..