Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '07

 
Kategori
Dünya Mutfakları
 

Borş çorbası

Borş çorbası
 

Rus geleneksel yemeği dendiğinde ilk akla gelen Borş Çorbasıdır. Kaynama sıcaklığında servis edilen bu yemeğin bulunduğu soğuk coğrafyaya çok uygun olduğunu düşünüyorum.

Malzeme tamamen kış sebzelerinden ve etten müteşekkildir. Son zamanlarda bizde çok popüler olan bol lahanalı detoks çorbaları tarifine de benzer. Belki Rus ırkının güzelliğinin (bakın kadını demedim, dikkatinizi çekerim) sebebi de budur, kimbilir!

Bu yemeği merak ettiğim için daha buralarla hiçbir ilgimizin olmadığı zamanlarda yemek kitaplarına bakarak yapmıştım da pek beğenmemiştim. Şimdi sevdiğim bir sulu tencere yemeği oldu. Restoranlarda sıkça bulunuyor. Ben evde de yapmayı denedim ve becerdim sayılır. Tarifini vereyim, değişik tatlar arayanlara iyi gelecektir sanırım. Malzemesi bizde de bol bol bulunuyor. Dediğim gibi etini yağsız kullanır, ayrıca tariflerindeki tereyağını da koymazsanız lezzetli bir detoks çorbası da olabilir. Ayrıca enteresan bir şekilde insanı acaip ısıtıyor. Bir tek dezavantajımız var, o da tabaktaki sıcak çorbaya eklenen smetana, yani buralara has bir ekşi krema ki Türkiye’de hiç görmedim. Bunun yerine yoğurt konabilir ya da hiç konmayabilir.

*Pancar (turşu yaptığımızdan)……………….Yarım kg civarında

*Kuru soğan……………………………………4 orta boy

Soğanlar salataya uygun kıyılır, pancarlar kibrit çöpü gibi olacak. Üzerini geçecek kadar bol suda ikisi de yumuşayana kadar haşlanacak.

*Lahana………………………………………..Yarım kg kadar

Soğan gibi kıyılıp eklenecek, bir süre daha kaynayacak.

*Patates………………………………………..4 orta boy

Küp küp doğranıp eklenecek, kaynamaya devam ederken

*Et……………………………………………….250 gr kadar ince ince kıyılmış biftek, önceden pişirilmiş olması uygun, suyuyla birlikte kaynayan çorba tenceresine eklenmeli. Bunun yerine ya da birlikte halka halka doğranmış sosis de kullanabilirsiniz. İki tanesi yeterlidir.

*Tereyağı………………………………………..tercihinize bağlı olsun, mesela ben hiç koymadım.

*Karabiber ve tuz………………………………..yine tercihinizle, ki ben karabiberi biraz bol tutuyorum.

Et ve sebzeler piştiğinde çorbanız da pişmiş demektir. Çok hoş bir bordo renk alan bu yemek, üzerindeki beyaz krema (ya da yoğurt) ile göze de hitap etmektedir. Kreması soğuktan üzerine konuyor ama kendisi kaynar sıcaklıkta veriliyor haberiniz olsun…Hatta sanırım bu ısıyı uzun süre muhafaza edebilsin diye çaydanlığa benzer, ağzı dar, kendi tombul, özel toprak kaselerde sunuluyor, restoranlarda….

Bazı kitabi tariflerden ve kendi el yordamımla oluşturduğum bu tarifi denemeye değer bulursanız, ben de afiyet olsun derim.

 
Toplam blog
: 93
: 1712
Kayıt tarihi
: 12.12.06
 
 

Ununu elemiş, eleğini henüz asmamış bir ''Mimar''ım. Hep özel sektörde çalıştım. Yoğun çalışma yılla..