Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '09

 
Kategori
Borsa
 

Borsalar 2008'i yükselişle uğurladı.

Borsalar 2008'i yükselişle uğurladı.
 

2008’in son gününde İMKB’de beklediğim gibi bir hareketlilik gerçekleşti ve İMKB 100 endeksi gün içinde 27.228 seviyesini gördü. İşlem hacminde son bir haftaya göre bir artış görülse de bence genelde ciddi bir yükselişi destekleyecek bir işlem hacmi olmadı. Nitekim İMKB 100 endeksi gün sonunda hafif bir gerileme ile 26.864 seviyesinden kapandı. Günlük işlem hacmi ise 842 milyon YTL oldu.


ABD borsalarında da yükseliş hakimdi. Buna göre Dow Jones endeksi bir gün öncesine göre %1, 25 oranında, S&P endeksi ise %1, 42 oranında artış gösterdi.


Bugün borsalarda yılın ilk işlemleri yapılacak. Bir süredir tatilde olan yatırımcıların bir kısmının bugün yeniden işlem yapmaya başlamasını bekliyorum. Buna bağlı olarak öncelikle işlem hacminde artış olacağını tahmin ediyorum. Diğer taraftan İMKB’deki normal günlük işlem hacmine ancak Pazartesi günü yapılacak işlemlerle ulaşılacağını düşünüyorum.


Bugün için İMKB’de belli bir yön tayini yapmak istemiyorum. Yine de IMF ile görüşmelerin gelecek hafta başlayacak olması, belli bir moral düzelmesi sağlayabilir diye düşünüyorum. Gelebilecek alışlarla İMKB 100 endeksinin 27.000 üstünde tutunması halinde kısa vadeli bir sonraki direnci 28.000 seviyesinde yer alıyor. Satışların gelmesi halinde ise 26.000 desteğinde tutunmasını bekliyorum.

 
Toplam blog
: 18
: 980
Kayıt tarihi
: 21.12.08
 
 

İstanbul doğumluyum. Borsa Aracı Kurumlarının Araştırma Bölümlerinde yıllarca sorumlu pozisyonunda ç..