Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Boş bir mesaj, bir çok boşluğu doldurabilir!

Boş bir mesaj, bir çok boşluğu doldurabilir!
 

Duvara asılmış siyah beyaz afiş dikkatimi çekti. Yaklaşıp incelediğimde yarınlarımız için her an başımıza gelebilecek ne büyük riskler olduğunu düşündüm. Hayatını sürdürürken büyük zorluklarla mücadele etmek zorunda olan, habersiz olduğumuz ne çok insan var çevremizde. Kayıtsız kalmak en büyük hata. Ateş düştüğü yeri yakar mutlaka ama bizim de az sonra ateşle karşlaşmayacağımız ayrı muamma.

Afiş MS e karşı başlatılan yardım kampanyası ile ilgiliydi. MS ( Multipl Skleroz ) , görme kaybı, konuşma ve yürüme bozukluğu , felç gibi belirtilerle kendini gösteren bir merkezi sinir sistemi hastalığı. MS' in henüz kesin tedavisi yok! Ama MS 'lilerin hayatlarını daha rahat sürdürmelerine ve araştırmalarına katkıda bulunmak mümkün.

20-40 yas arası yetişkinlerde daha çok görülüyor. Türkiye'de 35.000 kadar MS'li hasta var. Ancak hastaların hizmetleri bir arada bulabileceği bir kurum yok.

Hastalığı ayrıntılı incelediğimde, sıklıkla kullandığım tatlandırıcıların o sırada önemsemediğim tetikleyici etkilerini hatırladım. Kesin nedeni bilinmemekle birlikte çevresel faktörler, iklim, yaşanılan bölge, toprak, su, diyet, genetik yatkınlık ve enfeksiyonlar gibi durumların hastalığın gelişmesinde etkili olabilecek nedenler olarak belirlenmiş. Bir tarafta bir veya birden çok ekstremitede kuvvetsizlik, uyuşukluk gibi kuvvet kaybı veya duyu bozukluğu, bir gözde ağrılı görme kaybı veya bulanık görme, çift görme, yürüyüş bozukluğu (yalpalayarak yürüme), konuşma bozukluğu, dengesizlik, idrar yapmada zorluk veya idrar kaçırma, cinsel fonksiyon bozuklukları, yorgunluk gibi bulgular değişik sıklıkta görülebilmektedir

Bu zorlu süreçte toplanacak yardımda sizinde katkınız bulunmasını istiyorsanız 5776 'ya bos bir kısa mesaj yollayın . Türkiye 'nin ilk ve tek MS Rehabilitasyon ve Rekreasyon Merkezi'nin tamamlanmasında sizin de yardımınız olsun. Her SMS'iniz , MS Derneği yararına bağışlayacağınız 5 YTL demek. Kampanya 15 Kasım tarihine kadar devam edecek.

Düzenlenen yardım kampanyaları ile hastalara acil şifalar sağlacayak imkanlar yaratılır umarım.

Herkese sağlıklı günler dileğiyle ...

Detaylı bilgi için

www.turkiyemsdernegi.org

 
Toplam blog
: 60
: 1208
Kayıt tarihi
: 11.06.07
 
 

Memnun oldum... Ben de Didem :) İstanbul'da yaşıyorum. İstanbul'da yaşamayı seviyorum. Yoğun yaşam t..