Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '13

 
Kategori
Deneme
 

Boş zamanı geçirmek

"Boş zaman, İtalyan şair Ariosto'nun dediği gibi, cahillerin can sıkıntısıdır. Sıradan insanlar sadece zamanı geçirmeyi düşünürler; herhangi bir yeteneği olan ise ondan yararlanmayı düşünür."

-Schopenhauer - Yaşam Bilgeliği Üzerine Aforizmalar

Canı çok sıkılan bir toplumuz.
 Boş zamanımız çok olduğu gibi, onu geçirebilmek, atlatabilmek için yararsız işlerle uğraşmakta da, üstümüze yok...
Facebook'ta ya da internette oyun oynarız; futbol izler, saatlerce üzerine konuşur veya konuşulanları dinleriz.
Dedikodu yaparız, mahalle kadınları gibi...
Bol bol TV'de dizi izler, evlilik, kadın ve magazin programları seyrederiz.
Gazete alırız, spor sayfasına, birazda 3. sayfa haberlerine bakıp, bulmaca ekini açarız.
Ya da alırız elimize pişti kartlarını, pişti oynarız; kolumuzun altında taşıdığımız tavla kutusunu açar, tavla oynarız; ama en meşhuru okeydir; kıraathanelerden evlere kadar girmiştir; fayans dizeriz sabahlara dek...

En son sıra kitaba gelir, ihtiyaç sıralamasında 216. sırada olan kitaba...
Evimizin kıyısına veya orta yerine atılmış, vasat ve ucuz romanlardan birini alırız eliriz elimize bir kaç sayfa okuruz, baktık sıkıyor, hemen atarız.
Yani biz hem boş zamanımız çok, hem de boş işimiz...
Giden, uçup giden, ardına bakmadan kaçan ve hiç bir zaman tekrarı olmayan bir ömür var elimizde;geçirmek için her şeyi yapıyoruz, ama yaşlanmayı ve ölmeyi hiç birimiz istemiyoruz.

Kitap okuma alışkanlığını kazanandan beri
TV programları, bilgisayar oyunları, kart oyunları, bulmacalar ve halkımızın yapmayı sevdiği bütün işler bana boş geldi, anlamsız geldi ve hepsini bıraktım.
Sıkıcı bir ömrüm var gibi gelmesin, valla harika, rengarenk...
Her kitapla ayrı bir dünyaya bakıyorum, bir sürü insan tanıyorum, iç dünyalarıyla birlikte...
Hatta şunu diyeyim: 24 saat olan gün, bana az geliyor; 28 saat olmasını isterdim.

 -Mustafa Yıldurum - 27.06.2013 

 
Toplam blog
: 480
: 715
Kayıt tarihi
: 03.11.12
 
 

Konyalıyım. Edebiyat okudum. Amatör yazar ve şairim. ..