Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '22

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
72
 

Boşa ders çalışmıyorsunuz

Lise yıllarında zaman zaman hocalarımıza aşağıdaki  şekilde sorular  yöneltirdik.

Hocam, örneğin biz matematikten kümeler veya türev konusunu işliyoruz. İyi de gerçek hayatta bizim karşımıza bu konular çıkmayacak ki?

Üstelik  bu soruyu, kıt aklımızla ve yaşam deneyimsizliğimizle sorarken, o güne kadar sanki hiç kimsenin düşünemediği  sıra dışı bir noktaya parmak bastığımızı sanardık.

Günümüzde de  bazı gençler aynı şekilde akıl yürütüp  olağanüstü anlamlı bulgulara ulaştığını zannedebiliyor hâlâ.

On yıllar geçse de  durum aynı yani.

Üç hafta kadar önce  iki öğretmen arkadaşımla sohbet ederken bu konu açıldı.

Sınıftaki bir öğrenci benzer bir soru sormuş ve gerçek hayatta bu problemlerle karşılaşılmayacağından  bahsetmiş.

Hattâ öğrenci kardeşimiz biraz daha ileri gidip öğretilen bu şeylerin aslında gereksiz olduğunu söylemiş.

Öğretmen arkadaş  o öğrenciye çok sinirlendiğini söyledi.

Söze girdim.

Şimdi ertesi gün gidiyorsun ve sınıfın içinde o öğrenci arkadaşa diyorsun ki:

Evlâdım, boks konulu efsane bir sinema filmi serisi söyle bana.

Öğrenci sana  muhtemelen  Rocky serisini söyleyecektir. Sonra da ona aşağıdaki durumu muhakkak aktar.

Efsane Rocky serisinin farklı bölümlerinde Rocky’nin ringe çıkıp farklı farklı rakiplerini nasıl da nakavt ettiğine hepimiz şahit olduk.

Peki  serinin hemen hemen her bölümünde Rocky’nin maruz kaldığı eziyet dolu ve belki de dışarıdan bakıldığında saçma gibi görünen antrenman şekillerine de şahit olmadık mı ?

Olduk.

Peki Rocky bir keresinde bile antrenörüne karşı şöyle bir cümle sarf etti mi ?

Ben, beş on metrekarelik bir ringde dünya ağır sıklet boks şampiyonasına çıkacağım ama sen beni upuzun bir sahilde köpekler gibi koşturuyorsun !

Ben gerçek maçta yalnızca yumruklarımı kullanacağım ama sen bana lüzumsuz yere mekik, şınav, barfiks çektiriyorsun…Gerçek maçta bunları yapmayacağım ki.

Önceki akşam öğretmen arkadaşlarla yine buluştuk.

Konuştuklarımızı sınıfta aynen anlatmış.  Sonuç mu ?

Mükemmel.     

Sabrın sonu ile

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 268
Toplam yorum
: 1369
Toplam mesaj
: 195
Ort. okunma sayısı
: 1861
Kayıt tarihi
: 08.01.07
 
 

Kabataş Erkek Lisesi Matematik (1992) Marmara Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Mak..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster