Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '11

 
Kategori
İlişkiler
 

Boşanacağım yoksa batacağım ne yapmalıyım?

Önemli bir soruna ilişkin gelen bir maili siz değerli okurlarımla paylaşmanın ve tartışmanın yararlı olacağını düşünüyorum. 

“Eşimle bundan beş yıl kadar önce severek evlendik. İlk zamanlar ikimiz de çalışıyorduk. Eşim, şimdi 3 yaşında olan kızımız doğduğunda kızımıza daha iyi bakabilmek için işten ayrıldı. 

Ben tek başıma çalışarak ve geceleri de mesaiye kalarak evimi geçindirmeye çalışıyorum. 

Ancak eşimin son 8 aydır kredi kartını düşüncesizce kullanımı beni şaşırtmaya ve düşündürmeye başladı. 

İlk zamanlar üzülmesin diye sesimi çıkartmadım. Ama son iki aydır gelen kredi kartı borcu beni iyice korkuttu. Çünkü gelen borç miktarı benim aylığımın neredeyse iki katıydı. 

Borçlarımı taksitlerle ödemeye çalışıyorum. Ama böyle giderse bir süre sonra aldığım aylık, taksitleri dahi ödemeye yetmeyecek. 

Kendisiyle defalarca konuştum. Ama anlayacak gibi değil. Gider olmasın diye, tamamen aşınmış ayakkabılarımı bile değiştirmiyorum. Öğle yemeklerine çıkmıyorum. 

Gardırobunda elbise koyabileceği yer kalmadığı halde, haftada birkaç defa yeni giysi alıyor. 

Eşimi çok seviyorum. Ama artık bu işin yürüyeceğine inanmıyorum. Kızıma bakamayacak duruma düşmek istemiyorum. 

Çalıştığım işte de verimim düştü. Çünkü bu nedenle huzurum kalmadı. Eşimle her akşam tartışıyoruz. Geceleri uyku uyuyamıyorum. 

Ne yapmalıyım?” 

Gerçekten yaptığım araştırmalardan, kredi kartının hesapsız kullanımı nedeniyle çok sayıda evliliğin sarsıldığını biliyorum. 

Bu durumda öncelikle bir insanın, bu kadar çok alışveriş yapmak istemesinin altında yatan nedenleri araştırmak gerekir.  

*Bu hanımefendi çalışmadığı için bir boşluk yaşıyor olabilir. (Çünkü üretmeyen insan mutlu olamıyor.) 

*Eşiyle yeterince zaman geçirememesi (İşi gereği çoğu akşamlar mesaiye kalıyor, ) onu alışverişe itiyor olabilir. 

*Veya herhangi bir nedenle mutsuz olduğundan dolayı sürekli satın alarak mutlu olacağını sanıyor, olabilir. 

Kredi kartı kullanımı ile ilgili birkaç öneri: 

*Her ay gelir gider durumunuza göre bütçe yapın. 

*Alışverişe çıkmadan önce mutlaka ihtiyaç listesi hazırlayın. Listede olmayan hiçbir şeyi almayın. 

*Kredi kartını her kullandığınızda bunu sizin ödeyeceğinizi bilin. 

*Kredi kartı hesap ekstrelerini dikkatle inceleyin. Gereksiz alışverişleri belirleyin. Aynı hataya bir sonraki ay düşmeyin. 

*Gelirinizin bir kısmını mutlaka biriktirin. 

*Alışveriş alışkanlıklarınızı gözden geçirin. 

*Hayatta en zor şeyin çocuklarınıza bakamayacak duruma gelmek olduğunun farkında olun. 

Değerli okurlarım sizlere ne kadar teşekkür etsem azdır. Toplumsal sorunların çözümüne sizlerle birlikte çözüm aramanın mutluluğunu ve heyecanını yaşıyorum. Aramıza her gün katılan yeni okurlarımızla birlikte burada oluşturduğumuz dostluk çemberi her geçen gün biraz daha büyüyor. 

Artık sizin bulduğunuz çözümlerle de belki de hiç tanımadığınız insanların hayatı aydınlanıyor. Olaylara bir de sizin bakış açınızla bakıyorlar. Acılar paylaşılarak daha katlanılır ve çözümlenebilir hale geliyor. 

İnsanı hayatta başka insanların yaşam kalitesine katkı sağlamak kadar mutlu edecek başka hiçbir şey olmadığına inanıyorum. 

Bazı okurlarımın, kendi özel hayatlarına ilişkin yorumlarını, onlara ya da sözünü ettikleri başka insanlara zarar vermemesi için yayınlayamıyorum. Bu nedenle özür diliyorum. 

Mutlu ve sağlıklı kalın. 

 

Cengiz Hortoğlu 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..