Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '17

 
Kategori
İlişkiler
 

Boşandığım eşim "evlenemezsin" diyor

“36 yaşında bir kadınım. Eski Eşimle 10 yıl evli kaldık. Devamlı şiddet görüyordum, buna rağmen kızım için katlandım.

Sonra o bana  bir gün “Ben başkasını seviyorum senden boşanmak istiyorum,’ dedi. Onun isteğiyle boşandık.

Benden boşanır boşanmaz o kadınla evlendi. Ben de 8 yaşındaki kızımla birlikte annemlerde kalıyorum.

Boşandıktan iki yıl sonra bir adamla tanıştım, birkaç aya kadar sonra evlenmeyi düşünüyorduk.

Ancak eski eşim öğrenmiş, ‘Kızınla oturacaksın, asla evlenemezsin, yoksa senin için kötü olur, kızımı da elinden alırım’ diye mesaj yazdı. Ayrıca daha sonra gönderdiği mesajlarda ağza alınmayacak küfürler ve tehditler de vardı.

O günden beri gözüme uyku girmiyor. Yaşadıklarımı ailem dışında, nişanlım dâhil kimseye anlatamıyorum.

Eski eşim kızıma da ‘Artık benimle yaşayacaksın, velayetini alacağım,’ demiş. Kızım da ‘anne beni bırakma,’ diye ağlıyor.

Kendimi düşünmüyorum ancak kızım olmadan yaşayamam. Eski eşim evlenirsem gerecekten de kızımın velayetini alabilir mi?”

***

Değerli okurum, eşiniz hem de başka kadını sevdiği için sizden ayrılıyor ve o kadınla evleniyor. Sonra da sizin üzerinde hak iddia ediyor, anlamak mümkün değil.

Benim size önerim; yaşadıklarınızı öncelikle nişanlınıza anlatın. Eğer nişanlınız sizi gerçekten seviyorsa, yanınızda yer alacaktır. Bunu yapmazsa yolu açık olsun.

Kızınız açısından içiniz rahat olsun. Mahkeme, sadece ‘evlendiniz’ diye kızınızın velayetini babasına vermez.

Çocuğunuz kimin yanında daha mutlu başarılı ve sağlıklı olacaksa velayet konusunda ona göre karar verecektir. Kaldı ki eski eşiniz de evli…

Kızınıza kimin yanında kalmak istediği sorulacaktır. Sizin yanınızda kalmak istemesi önemlidir.

Uzun süredir sizin yanınızda kalıyor olması da mahkeme tarafından dikkate alınacaktır.

Size yapılan tehdit veya hakaret nedeniyle de hak arama özgürlüğünüzü kullanarak eski eşinizden şikâyetçi olabilir ve ayrıca tazminat davası da açabilirsiniz.

Bunların dışında eski eşinizle ilgili olarak uzaklaştırma talebinde de bulunabilirsiniz.

***

Değerli okurlarım, her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..