Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Şubat '11

 
Kategori
Aile
 

Boşanma davası açan bir kadın ve şaşırtan soruları

Boşanma davası açan bir kadın ve şaşırtan soruları

İşte konuşmalarımız:

“Eşime boşanma davası açtım. Beş yaşında bir kızım var. Kızımın velayetini babasına vermek istiyorum. Bunun için ne yapmalıyım? Mahkemeye, nasıl bir savunma sunmalıyım?”

“Ama siz bir annesiniz, beş yaşında bir çocuğun anne şefkatine ne kadar büyük bir gereksinimi olduğunu bilmiyor musunuz?”

“İyi de çocukla nasıl çalışacağım? Nasıl kariyer yapacağım? Ben de geleceğimi düşünmek zorundayım.”

“Siz işteyken çocuğa bakacak kimse yok mu?”

“Annem var, ama ‘Ben devamlı bakamam,’ diyor. Ben de başka çare bulamadım. Babasına vermek istiyorum.”

“Herhalde nafaka talep edeceksiniz. Aldığınız nafakayla bir bakıcı tutamaz mısınız?”

“Ben kararımı verdim. Biraz da babası baksın. Çocuk bakmak kolay mı? Öğrensin.”

“Babası, bu isteğinize ne diyor?”

“O da almak istemiyor. ‘O yaştaki çocuğu mahkeme anneye verir,’ diyor.”

“Kızınız, bir gün karşınıza çıkar da ‘Ben ne yaptım da beni istemediniz? Bunu neden yaptınız?’ sorusunu sorarsa umarım bir yanıt bulursunuz. Bilemiyorum, kariyeriniz, geleceğiniz, zenginliğiniz, o çocuğa vereceğiniz cevaba yeterli olacak mı?”

Çık işinden çıkabilirsen. Beş yaşında bir çocuk, velayetini ne anne ne de baba istiyor.

Ancak benim bu sözlerimden, “Sorumluluğun sadece anneye ait olduğunu,” düşündüğüm sanılmasın. Bu durumdan baba da anne kadar sorumlu…

Ben böyle düşünen eşlerin, çocuk yapmalarının yanlış olduğuna inanıyorum.

Boşanma davalarında, eşler arasındaki, “Çocuğumun velayetini ben alacağım,” kavgasına çok üzülürdüm. Oysa o hiçbir şey değilmiş.

Şimdi “Çocuğun velayetini sen alacaksın,” kavgası yapılıyor. Şaşkınlık içindeyim.

Değerli okurlarım, bu konuyla ilgili yorum ve sorularınızı bekliyorum.

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..