Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '14

 
Kategori
İlişkiler
 

Boşanma davasında tazminat ve nafaka istemedim, şimdi isteyebilir miyim?

“27 bir kadınım. Eşimle 2006 yılında evlendik. Şiddet ve hakaretlerine yıllarca tahammül ettim. Yaşama sevincimi tamamen yitirmiştim. Buna rağmen ben boşanma davası açmadım.

O ‘Başkasını seviyorum’ diyerek bana boşama davası açtı. Artık dayamadığım için eşim tarafından açılan boşanma davasını kabul ettim.

Dava bundan 10 ay önce sonuçlandı. Ancak dava sırasında ne nafaka ne de tazminat talep etmedim. Şimdi hem nafaka hem de tazminat davası açabilir miyim?”

***

Değerli okurum, boşanma davası sırasında nafaka ve tazminat haklarınızdan açıkça vazgeçtiyseniz artık nafaka ve tazminat talebiyle dava açamayacağınız kanaatindeyim.

Ancak böyle bir vazgeçme yoksa kabul ettiğiniz boşanma davasının kesinleşmesinden itibaren bu davaları 1 yıl içinde açmanız gerekiyor.

Sizin de boşanma davanız 10 ay önce sonuçlandığına göre süre dolmadan hem nafaka hem de tazminat talepli olarak davanızı açabilirsiniz.

Ayrıca evlendiğinizden itibaren boşanma davası açılan tarihe kadar geçen süre içinde edinilmiş mallar için mal rejiminin tasfiyesi davası açma hakkınız da vardır.

***

Türk Medeni Kanun’un sizinle ilgili maddeleri:

MADDE 174.- Mevcut veya beklenen menfaatleri boşanma yüzünden zedelenen kusursuz veya daha az kusurlu taraf, kusurlu taraftan uygun bir maddî tazminat isteyebilir.

Boşanmaya sebep olan olaylar yüzünden kişilik hakkı saldırıya uğrayan taraf, kusurlu olan diğer taraftan manevî tazminat olarak uygun miktarda bir para ödenmesini isteyebilir.

MADDE 175.- Boşanma yüzünden yoksulluğa düşecek taraf, kusuru daha ağır olmamak koşuluyla geçimi için diğer taraftan malî gücü oranında süresiz olarak nafaka isteyebilir.

Nafaka yükümlüsünün kusuru aranmaz.

MADDE 178.- Evliliğin boşanma sebebiyle sona ermesinden doğan dava hakları, boşanma hükmünün kesinleşmesinin üzerinden bir yıl geçmekle zamanaşımına uğrar.

***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..