Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '11

 
Kategori
Aile
 

Boşanmaya karar vermeden önce en az on defa düşünün

Boşanmaya karar vermeden önce en az on defa düşünün

Meslek hayatım boyunca, beni en çok etkileyen, ayrılan çiftlerin çocuklarının yaşadığı boyun büküklüğü oldu.

Onların yüzlerindeki hüznü, gözlerinden damlayan birkaç damla yaşı, anne ve babalarına “N’olur ayrılmayın,” derken yaşadıkları çaresizliği, hep üzülerek hatırlarım.

İşte eşinden boşanan bir annenin altı yaşındaki kızıyla ile ilgili duyguları:

“Biz duruşma sıramızı beklerken, küçük kızımın minik ellerini açarak, ‘Biz boşanmayalım,’ diye ettiği duaları, dün gibi anımsıyorum. Adliyeden ayrılırken babasına sıkıca sarılıp, son bir umutla ‘Babacığım bizi bırakma,’ diye yalvarışı hiçbir zaman aklımdan çıkmadı.

Babasının artık gelmeyeceğini bildiği halde, halen her kapı çalınışında ‘Babam geldi,’ diye kapıya koşuyor. Aradan 11 ay geçti, ama o umudunu kaybetmedi. Bunları gördükçe içim yanıyor, kahroluyorum.”

Yaptığım araştırmalarda, boşanmaların, asıl çocukları vurduğunu, hem de okyanustaki dalgalar kadar sert vurduğunu üzülerek gördüm.

Bu nedenle çocuklarınız varsa ve özelikle yaşları küçükse, boşanmaya karar vermeden önce en az on defa düşünün.

Ama mutlaka boşanmanız gerekiyorsa, velayet konusunda, eşinizle bir anlaşma yolu bulun. Çocuğunuz, anne veya babasından çok uzak kalmasın.

Bu konuda çaba gösterirseniz, çocuklarınızın boşanmalardan daha az etkilenmesini sağlarsınız.

Değerli okurlarım, sorularınız ve yorumlarınız, yazacaklarım konusunda bana pusula oluyor. İlginize yürekten teşekkür ediyorum.

Cengiz Hortoğlu

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..