Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Murat GÜLCEK - Yakamoz35

http://blog.milliyet.com.tr/gulcek

05 Haziran '07

 
Kategori
Futbol
Okunma Sayısı
572
 

Bosna -Türkiye

Bosna -Türkiye
 

Sayın blogcular; Yine hüzünlü bir hafta geçirdik milli futbolcularımız sayesinde. Maç yorumuma nereden başlamalıyım onu bile bilemiyorum inanın. Çünkü söylenecek o kadar çok şey var ki. Ben yorumlarımda öyle herkezin kullandığı kelimeleri kullanmak istemiyorum. Birde savaşı kazanan komutanı göklere çıkarıp kaybedenide yerin dibine sokmak hiç huyum değildir. Onun için bugüne kadar ne Fatih terim nede Türkiye hakkında yorum yapmadım ve sadece seyrettim.

Şimdi şöyle bir Türkiyenin maçlarını hatırlatmak istiyorum sizlere;

Türkiye-Malta = 2 - 0 56' nihat - 78' tümer

Malta grubun güçsüz takımlarından biri.Bosna bu takıma deplasmanda 5 tane attı.Norveç 4 tane, Yunanistan bir tane attı.Yani bizim rakiplerimiz yunanlı hariç averaj yaptılar biz yapamadık.Yada daha az yaptık.

Macaristan-Türkiye = 0 - 1 39' tuncay

Macaristan istikrarsız bir takım görünümünde.Norveç bu takıma deplasmanda 4 attı.Yunanistan iki attı, Bosna ise üç tane yedi.Yani yine rakiplerimizin ikisinden az atarak averajı kaybettik.Sadece üç puana sevindik.

Türkiye-Moldova = 5 - 0 34, 37, 43, 74' hakan - 69' tuncay

Moldovada grubun güçsüz takımlarından biri.Ve nihayet millilerimiz beş attı.Hakan dört atarak kendini ve ona güvenenleri bu maçta kurtardı.Moldovaya Yunanistan bir Norveç iki attı.Bosnada 2-2 berabere kaldı.

Yunanistan-Türkiye = 1 - 4 27' tuncay - 55' gökhan - 71' tümer - 81' gökdeniz

Bu maçın skoru tüm dünyayı şok etmişti.Çünkü en önemli rakiplerimizden birini bu kadar farklı yeneceğimiz bizim bile aklımıza gelmemişti.Fakat o maçın kahramanına bakıyoruz ve karşımıza yunan kalecisi çıkıyor.Müthiş bir başarısızlık örneği göstererek hepimizi sevindirdi.Oysa Yunanistan diğer rakipleri Norveçe bir Bosnaya ise 4 tane atmıştı.Yunanlar bile kendi kalecileri hakkında yorum yapamadılar maçtan sonra.

Türkiye-Norveç = 2 - 2 72, 89' hamit

Herkes Yunanistan maçından sonra bu maçtada takımdan şov ve gol bekliyordu.31 ve 40.dakikalarda Norveç herkesin beklediği şovu yaptı ve 2-0 öne geçti.Neyseki ikinciyarı sahaya Almanyadaki prensimiz Hamit ve maçın diğer kahramanı Norveç kalecisi çıktı.Son dakikada bulduğumuz golle ohh çektik hepimiz.

Bosna*Hersek-Türkiye = 3 - 2 13' hakan - 39' sabri

Ve son maçımız.İlk yarı iki kez öne geçen takımımız üç gol yiyerek berabere kalmayı bile kendisine lüks görmüştür.Bosna grubun ilginç takımlarından.Deplasmanda Moldova ve Norveçe 2 Maltaya 5 attılar.Evlerinde ise
Macaristandan 3 , Yunanistandan 4 tane yediler.Yani evlerinde ilk kez bizi yendiler.

Yorumumuzun başında kazanan komutan göğe kaybeden yerin dibine olmasın demiştim.Onun için toplam altı maç sonunda yorum yapmayı daha uygun gördüm kendime.Tüm maçlara baktığımızda galibiyetlerimizdeki en önemli puanın Yunanistan maçındaki üç puan olduğunu görüyoruz.Zaten diğer takımları bizim gerçek rakiplerimizde yeniyorlar.Hatta bizden daha çok gol bularak averaj yapıyorlar.Biz başarılıysak onlarda başarılı.
Bu tabloya göre milli takımımız çok başarılı değil.Bu başarısızlar anlamınada gelmez.En önemli başarıları seyircisiz ve Türkiyeden uzakta oynayarak kazandıkları maçlardır.

Takımımız gerçekten güçlü bir takım ve Fatih hocada takımı iyi motive ediyor.Fakat sanırım yıllar geçtikçe Fatih hoca duygularına yenilmeye başlıyor.Niçin böyle bir şey söyledim biliyormusunuz.Eski oyuncularından bir türlü kopamadığı için.Fatih hoca demiş ki '' bizim tek rakibimiz yine biziz ''.Hayır hocam bizim tek rakibimiz sizin duygularınız.Eskiden siz duygularınıza yenilmezdiniz ve formayı hakedene verirdiniz, çok çalışana verirdiniz.Bunu tüm futbolcularda bilirdi.Onun için daha çok çalışırlardı.Şimdi bakıyoruzda Hakan Şükür kendi takımında forma giyemiyor fakat siz onu milli takımda banko oynatıyorsunuz hemde 90 dakika.O zaman Hakanın takıma girmek için çalışmasınada gerek yok.Nasıl olsa kendi takımında oynamasada milli takımda yeri garanti.Fakat aynı takımda oynayan ve takımın en golcü ismi Ümit Karan milli takımda yer bile bulamıyor.
Fatih hoca buna şöyle bir yorum getiriyor.'' Hakan Şükür çok kaliteli bir futbolcu.O oynadığı zaman rakip savunma güvenliğini ona göre kuruyor.Rakip defanstan enaz iki kişiyi yerine bağlıyor.Hava toplarınada çok hakim.'' diyor.Tamamda hocam biz aksini iddaa etmiyoruz ki zaten.Hakan kendini kanıtlamış hepimizin beğendiği gurur duyduğu bir futbolcu.Oynadı ve golünüde attı.Fakat bunlar onu takımın vazgeçilmezi yapmaya yetmez.Hadi
Hakanı oynattınız aynı takıma hiç maç yapmamış Rüştüyü niye koydunuz.Rüştü hepimizin canı ciğeri sevdiğimiz kendisini kanıtlamış bir kaleci.Fakat aylardır sakat.Fenerbahçe gibi Türkiyenin en önemli takımı bile kalesini Serdara teslim etmişken sizin Rüştüyü seçmeniz bana göre tamamen duygusal bir olay.Bence başka bir açıklaması olamaz.Serdar formsuzdu diyecek haliniz yok herhalde.

İşin özü şudur bence.Çekirge bir sıçrar iki sıçrar üçüncüde sıçrayamaz.Kolay takımların hepsini yendik.Yunanis-
tan maçında yunan kaleci sayesinde üç puanlık sıçradık.Norveç maçında norveç kalecisi sayesinde bir puanlık sıçradık.Bosna maçında ise Fatih hoca sayesinde sıçrayamadık.Siz bu iki kişiyi formsuz oynattınız.Onların formsuzluğu bir defanstan birde ortasahadan iki kişiyi oyundan düşürdü.Diğer üç kişide şanssız günlerinde idiler.
Geriye kaldı tuncay, aurelio, sabri, yıldıray o çocuklar ne yapsın.

Bence bu takım bu gruptan çıkacak.Buna olan inancım tam.Fakat takımda yukarıda belirttiğim gibi bazı değişimler gerekli.Hakan oynamasın demiyorum ama 90 dakikayı çıkartamıyor bunu terimin görmesi lazım.Rüştü
gibi maç yapmamış futbolcular takımda oynatılmamalı.Sabri çok çalışkan birisi fakat sanki hakan abisiyle maçtan
önce bir konuşma yapmışlar gibi tüm topları ona yollamaya çalıştı.Arda sarı kartı olduğu halde topa elle müdahele
etmeye çalışıyor. Bunun cezasını bilmez gibi. Servet defansta çok adam kaçırıyor. Gökdenizde gözle görülür bir istikrarsızlık var. Aynı şekilde diğer trabzonlu hüseyinde öyle. Fakat bunların yanında ümit , umut, ersen martin gibi isimlerde formda görünüyor. Bence Terimin silkelenip kendine gelmesi gerekiyor artık. Bundan sonraki tüm maçları kazanarak hedefimize ulaşacağımızı tahmin ediyorum.Yeterki Fatih Terim duygusallığı bir kenara bırakıp daha hırçın daha yaratıcı bir takım kurmaya çalışsın.Herkezi selamlıyorum sevgiyle kalın.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 150
Toplam yorum
: 1022
Toplam mesaj
: 41
Ort. okunma sayısı
: 1010
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

İzmirliyim;Şehrimi ve ülkemi seviyorum.Yaşamayı seviyorum. Eğlenmeyi, eğlendirmeyi seviyorum..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster