Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '07

 
Kategori
Salon Sporları
 

Bowling nasıl oynanır?

Yıllardır hep aynı şeyi yapıyor, iş arkadaşlarımın düzenlediği her organizasyona bir bahane ile katılmıyordum. Üstelik de bahanemin gerçek olduğuna kendim de inanıyordum. Ancak bu defa gelen yoğun baskılara boyun eğmek zorunda kaldım.

Akşam olup da mesainin sonuna noktayı koyduğumda isteksizliğim iki katına çıkmıştı. Günün yorgunluğunu iyice hissetmeye başlamış ve son bir hamle ile gitmemenin yolunu açmaya çalışmış ama başarılı olamamıştım. Şehrin trafiği, gün içinde yüklendiğim stres, ertesi güne hazırlanabilmek için erkenden kendimi eve atabilmenin endişesi, …derken duygusal bir kargaşanın eşiğine gelmiştim.

Bu hisler bir omzumda, arkadaşlarımla birlikte olmanın keyfi diğer omzumda bowling salonunun yolu tuttuk. Salona vardığımızda katılacağımız turnuva öncesi alıştırma yapmak maksadıyla bir oyun oynamaya karar verdik. Çünkü en azından ben o güne dek elime hiç bowling topu almamıştım. Oyunumuzu açtırdık ve ayakkabılarımızı giyip oyun alanındaki yerimizi aldık. İşte ne olduysa o anda oldu. İçimdeki çocuk birden harekete geçti.

Topu elime alıp karşımda duran pinlere doğru her atışımda; devirdiğim her pin, içimdeki stres ve gerginliğin bir bölümünü alıp götürmeye başladı. Çok kısa bir süre içinde kendimi oyunun havasına kaptırıverdim. Meğer bowling denen bu spor çok güzelmiş! İnsan tüm dikkatini elindeki topa ve karşısında duran pinlere veriyor. Başka bir şeyi düşünme ihtimali kalmadığı gibi, var olan düşünceler de bir süreliğine sizi meşgul edemiyor.

Alıştırma oyununda alınabilecek en kötü skoru yaptım. Buna rağmen keyifliydim. Derken organize edilen turnuva başladı. İlk oyunda hayatımda ilk defa oynuyor olsam da güzel bir skor yaptım ve biz de takım olarak bir üst tura yükseldik. Bu tur da farklı bir yerde oynadığımız için uygun olmayan toplarla atışlarımızı yapmak zorunda kaldık. İstediğimiz skoru alamadık ama fazlasıyla eğlendik. Akşamın sonunda farklı bir ruh hali ile evin yolunu tuttum. Ertesi gün ise robot gibiydim. Özellikle de baldırlarımdaki kaslar gerilebileceği kadar gerilmişti. Ancak buna rağmen güzeldi.

Eğer salon oyunlarını seviyorsanız mutlaka bowlingi denemelisiniz. Zor bir spor değil, bu yüzden yaşı ve kilosu ne olursa olsun birçok kimse oynayabilir. Bu arada dört kişi ile oynanan bir oyunun yaklaşık maliyetinin salonuna göre değişmekle birlikte 30 YTL civarında olduğunu söyleyebilirim.

Mümkünse spor ve rahat edeceğiniz kıyafetlerinizi giyip arkadaşlarınızla birlikte bir salona gidin. Oyununuzu oynayın. Göreceksiniz, devrilen her pinle birlikte stresiniz de buhar olup uçacak…

İşte size bowling hakkında kısa kısa bilgiler:

Türkiye'de oynanan bowling sporunda 10 “pin” (kuka, labut) bulunmaktadır. Oyunun amacı elle atılan top yardımı ile bu pinleri devirmektir.

Bowling oyununda, her oyun için 10 “frame” (atış yapma hakkı) bulunur. Her frame de 2’şer defa atış yapılır. Eğer ilk atışta 10 adet pinin tamamı devrilirse buna “strike” denir ve ikinci atış yapılmaz. Bir sonraki frame beklenir. Frame içindeki iki atış hakkı kullanılır ve iki atış sonunda tüm pinler devrilirse buna da “spare” denir. Eğer sonuncu framede strike ya da spare yapılırsa bir frame hakkı daha kazanılır.

Oyuncu iki atış yapar ve tüm pinleri deviremezse sadece devirdiği pin sayısı kadar puan alır. İlk atışta tüm pinleri devirse “strike” yapmış olur. Strike yapan oyuncu pinlerin hepsini devirdiği için ikinci atışını yapmaz ve sıra tekrar kendisine gelene kadar hanesine de puan yazılmaz. Strike yaptığı atışa ait haneye ( X ) yazılırak beklenir. Strike’dan sonraki 2 atışının toplam sonucuna 10 puan eklenir ve önceki puanı ile toplanarak boş bırakılan haneye yazılır. Oyuncu ikinci atışının sonunda tüm pinleri devirmiş ise bu durum hanesine ( / ) işareti yazılarak gösterilir ve sıra tekrar kendine gelene kadar hanesine puan yazılmaz. Spare’den sonraki ilk atışında alınan puana 10 eklenerek önceki puanı ile toplanıp boş bırakılan haneye yazılır. İyi bir skor elde etmek için Strike veya Spare sonrasındaki atışlarda yüksek puan almak önemlidir.

Aslında bu detaylara hiç gerek yok. Bu hesaplamalar sizin için zaten yapılıyor.

Bowling, salonda verilen özel ayakkabılar giyilerek oynanır. Bu ayakkabılar tüm oyuncular tarafından giyildiği için rahatsız olurum diyorsanız, yanınızda en azından bu süre içinde giymek üzere çorap götürebilirsiniz. Atış yaparken kendinize en uygun ağırlıkta ve parmaklarınız için en uygun deliklere sahip topu seçin. Tüm atışlarınızı aynı topu kullanarak yapın. Atış çizgisine koşarak gitmek ve hızlı atmak gibi bir amacınız olmasın. Bir de size verilen ayakkabıların altını kontrol etmeyi unutmayın. Islak olması halinde kayıp düşmeniz kaçınılmazdır.

Eğlenceli ama dinlendirici olması dileğimle, iyi oyunlar diliyorum.

***

 
Toplam blog
: 66
: 5959
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Anadolu benim, ben de Anadolu'nun canıyım!   ..