Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '09

 
Kategori
Aile
 

Böyle bir erkek tanımadım daha

Böyle bir erkek tanımadım daha
 

Üzerinden seneler geçti geçmesine; ama her yıl bu vakitler onun aramızdan ayrılışı kara bir bulut gibi çöker üzerimize.

Tıpkı onu kaybetmeden önce gördüğüm rüyada olduğu gibi gerçek hayatta da düşmüştük derin bir boşluğa, gördüğüm sisler arasında bir araçta savruluşumuz gerçek olmuştu sonra.

Bir erkek hayatımı öyle çok etkilemişti ki, ona hayrandım, ona aşıktım belki de.

Nasıl sevilemezdi ki öyle bir insan sana sevginin en güzelini sunardı bir bakışıyla, getirdiği bir karanfille o insanın içine işleyen tok ses tonuyla herkesi kendine aşık edecek bir doğası vardı. Sürprizler yapar pikniğe götürürdü hem de doğru dürüst hazırlanmadan olsun derdi bir çay yapalım annemin yaptığı keki de alır işte bir ağacın altında ailece bir arada olmanın o unutulmaz keyfini yaşardık.

Bitmezdi sohbetlerimiz gündüzler yetmez gecelere sarkardı o sımsıcak sohbetlerimiz.

Gecelerin ayrı bir tılsımı vardır sohbetlerde, konuştukça coşar sözcükler bir çağlayanın kaynağından akar, akar…

Üstelik hayata erken veda edeceğini bilmeden, birbirimizi kaybetmenin daha ne olduğunu öğrenmemişken konuşurduk saatlerce…

İyi ki de o kadar dolu dolu geçirmişiz o günleri yoksa anılarım eksik gedik kalacaktı şimdi.

Saatlerce konuşurduk.

Annem seslenirdi -yeter artık sözünüz, lafınız bitmiyor.

Biz gülüşürdük tatlı bir mutlulukla iyi geceler derdik. Başucuma bir bardak su koyar gitmeden önce üstümü örtmeyi ihmal etmezdi.

Hayatımda bir erkek öyle çok mutlu etmişti ki beni, sonraları onda bulduğum ince duyguları bulamamanın boşluğuna düştüğüm olacaktı zaman zaman.

O boşluğun hiç dolmayacağını da çok sonraları öğrenecektim.

Hangi seven erkek öyle küçük inceliklerle hayatımı şenlendirebilirdi ki…

O adam gibi bir adamdı.

Yeri gelir gözü kara, hiçbir şeyden, hiç kimseden korkmayan korku tanımaz cesur bir adam.

Yeri gelir bir yaşlının koluna girip karşıdan karşıya geçirir. Hayır duaları alırdı.

Annesi yatalak hasta olduğunda işten eve koşarak gelir onu elleriyle beslerdi.

Hem de hiç üşenmeden. Hem de hiç söylenmeden.

Ailesi için yapabileceklerinin en iyisini vermeye çalışırken kendi hayatına aldırmadan hep bir gelecek kaygısıyla yaşarken geriye ev, araba ve halen annemin aldığı maaşını bırakıp gitmişti.

Çocukluğumuzda bilen bilir 'cep' çok önemliydi bizim için. Tabi cepten kastım telefon değildi. Cebimize fıstık, leblebi koyar arada yerdik onlardan.

Bazen formamın cebine elimi uzattığımda bir avuç badem yada birkaç kuruş olduğunu fark eder.

Bir anda yüzümde bir tebessüm oluşurdu. Ancak babam böyle sürprizleri yapardı.

Canım babam.

O yüzdendir bademin benim hayatımda yeri hep bir başka olmuştur. Badem, bademli çikolata en keyifsiz anlarımda saldırdığım koruyucularımdı. Onlar beni bir parça olsun toparlardı. Sonradan öğrendim badem hem strese iyi geliyor hem de kan yapıcı özelliği varmış.

* * *

Mükemmel insan yoktur kuşkusuz.

Sevgi dolu insan vardır.

Yaşamasını, yaşatmasını bilen insan vardır.

Çektiği tüm acılara rağmen hayatı etrafına, kendine zindan etmeyen insan vardır.

Küçük şeylerden mutlu olan, küçük şeylerle mutlu etmeyi bilen insan vardır.

Bir parça ekmeği karnı açla paylaşan insan vardır.

Cebinde parası olmadığı zamanlar da bile fırından ekmek alıp aç bilaç dolaşan bir köpeğe uzatan insan vardır.

Ailesiyle mutlu anlar geçirmenin ne demek olduğunu onları kaybetmeden anlayan insan vardır.

Eve gelince huzur yayan yada kavgaya soyunan insan vardır.

Ben öyle bir erkek tanıdım ki, ona yetişmek için koşturanların bir parça durup kendilerine bakmaları gerekiyordu.

Bana bıraktığın mirası sonsuza kadar benimle taşıyacağım sana söz veriyorum.

Öyle bir miras ki, doğu da bir kızın kendine güveni ancak ailesi ile gerçekleşir.

Özgüven, sonsuz sevgi, insanlara yardım etmenin güzelliği, hayatı sevmek daha nasıl bir miras bırakabilirdi ki…


Belgin Turan

 
Toplam blog
: 439
: 512
Kayıt tarihi
: 04.02.09
 
 

Lisansını Anadolu Üniversitesi/ İşletme Bölümü ve Anadolu Üniversitesi/ Sosyoloji Bölümlerinde “O..