Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '09

 
Kategori
Eğitim
 

Böyle bitti seviye belirleme (SBS) sınavı

Dün sabah,
okul bahçelerinde hüzün vardı.

12 yaşlarındaki öğrenciler, annelerin gözyaşları eşliğinde sınava girdiler.

İstemeyerek hazırlandıkları bu sınav için, dile kolay tam bir yıllarını feda ettiler.

Yaşlarının en güzel zamanlarını, dershane sıralarında geçirdiler.

Hafta içi okul, hafta sonu dershane arasında adeta mekik dokudular. OKS ile çocuklar sosyalleşemiyor dershanede vakit geçiriyorlar dendi. Onun yerine her yıl yapılan SBS sınavları getirildi. Böylece öğrencileri okula bağlamayı amaçladılar. Lakin görüldüğü gibi, dershaneye gitme yaşı daha da küçüldü. Bu çocukların yaş ortalaması 12. Her biri oyun çağında.

Soruyorum, hangi 6 sınıf öğrencisi bir yıldır, çıkıp bahcesinde oyun oynadı? Hangisinin ailesi doğru düzgün bir hafta sonu çocuklarını alıp, ailecek çay bahcesine çay içmeye gitti?

Ben cevap vereyim, çok azı……..

Yazıktır, günahtır bu çocuklara….

Bu yaşta bunca zorluk neden?

Üstelik bu sınava neden hazırlandıklarının bilincinde bile değiller.

6 ve 7 sınıfların SBS ye girmesini , yavrularımızın psikolojisi açısından doğru bulmuyorum.

Sayın bakanımızın sesimizi duyacağını umuyorum.

Sayın bakanım, siz de bir annesiniz, bu yavrularımızı en iyi siz anlarsınız.

Sizden ricam bu SBS sistemine bir çözüm bulmanız.

Saygılarımla efendim.

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..