Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '14

 
Kategori
Haber
 

Böyle eğitim politikası olmaz

Böyle eğitim politikası olmaz
 

Eğriye Eğiri Doğruya Doğru


Evet. Ülkemizin en müzmin hastalığı Eğitim Politikamız. Sisteme oturtulmayan her yıl yeni sistemlerle insanların akılları allak bullak olan bir eğitim politikasıyla geleceği güçlü nesiller yetiştirmek pekte mümkün değildir.

Doğruya doğru eğriye eğri. Bu eğitim sistemiyle gençler önlerine bakamaz ülkemiz ise geleceğini göremez hale geldi. Yap boz tahtası değil. Bir sistem işidir eğitim politikası.

Eğitmenlerimiz, öğretmenlerimiz yeterlilik sınavından geçmelidir. Başarıları öğrencilere yansıyacaktır. Ama okullar, öğrenciler, dersler ve sistemler üzerinde sürekli bir değişiklik başarısızlığın en temel sebebidir.

Çocuklar gelecek kaygısı olmadan, nerede okurum hangi okula giderim kaygısı taşımadan sadece derslerine yönelmelidir.

Veliler bugün ne oldu yarın ne olacak kaygısı taşımadan çocuklarını geleceğe yönlendirmelidir.

Öğretmenler bu sistem ne demek istiyor şu sistem ne getiriyor telaşından uzak çocukları yetiştirmekle uğraşmalıdır.

Bunun için temel eğitim sistemi biran önce oluşturulmalı ve artık üzerinde oyunlar oynanmamalıdır.

İnsanlar gideceği okulu da alacağı dersleri de kendileri rahatça ve özgürce seçmelidir.

Siyaset eğitimden uzaklaşmalı gelecek için projeler üzerinde çalışmalıdır. Siyasetin eğitim politikası okullara projeler kapsamında destek sağlamak üzerine kurulmalıdır. Okullar başarılarıyla ödüllendirilmeli ve teşvik edilmelidir.

Başarılı öğrenciler burslarla daha iyi eğitim olanaklarına kavuşmalıdır. Temel eğitim politikası bir okyanus gibidir. Sakin seyir halindeyken kimse sıkıntı yaşamaz. Ama bir ters rüzgarda çıkacak dalgalarla ortalığı sular götürür.

Hükümetin bu konuda acil eylem planı hazırlaması ve temeli sağlam bir temel eğitim politikası oluşturması gerekmektedir. Zira bu bozuk eğitim politikası iktidarı iktidardan edecek büyük bir dalga olabilir.

Benden söylemesi. Geleceğimizi dinamitlemeyelim.

 
Toplam blog
: 196
: 493
Kayıt tarihi
: 28.06.07
 
 

Doğayı seviyorum. Onun içinde yaşamayı ve güzelliklerini tatmayı seviyorum. Yaşamayı ve hatta ölü..