Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '13

 
Kategori
Öykü
 

Böyle sevdim

-İlk Röportaj- 
 
Katil olmak için silaha ya da başka bir şeye ihtiyaç yoktur. Bir "SENİ SEVİYORUM" bile tek söylemelik dilde durur.
 
İlk ve son röportajım. Eski bir katilin ağzından dökülenler; Yıllar öncesine dayanan bir hobiydi silah tutmak nişan alıp on ikiden vurmak gibi şeyler. Her gün biraz daha fazla her gün daha fazla hedef derken başlamıştı bu hobinin yetinmezliği. İlk başlarda şişelerden başlamıştım. Sonra Ağaç üzerinde duran kuşları avlamayı örendim. İyi nişan alıyor ve hedefi istediğim yerden vurabiliyordum. İyice ustalaşmaya başladım. Yıllar geçirdim orman tüfek ve ben. Bir dağ evimiz vardı şanslıydım, söylediklerimi ve istediklerimi çok çabuk gerçekleştire biliyordum. Zaman sonra uçan kuşları avlamayı başladım. Özgürlüklerine el koyuyor vurduktan sonrada keyifle yiyordum. Zaman geçtikçe daha fazla ve daha büyük avlar peşine düştüm. Hiç bir maddi gelir düşünmüyor kendimi tatmin ediyordum. Anlayacağınız orantısız güç kullanıyordum. Bir hayvan en fazla ne yapabilirdi ki bana. Sonra vurduğum bazı hayvanların para değeri olduğunu öğrendim. İyi bir nişancıyım istediğimi avlaya biliyorum vs vs. Bence artık işi maddiyata dökmenin zamanı gelmişti. Bu yollardan uzun yıllar para kazandım ve kazanırken daha çok geliştirdim. Artık tamamen şehirden uzak yeni bir hayata başlamıştım. Daha 18 indeydim aslında. Önümde çok uzun yıllar var ve askerliğim falan vardı, herkesin büyünce ne olacaksın lafına;"Katil" derdim ve kızarlardı. Kızmayın hemen sadece iş icabı doğadaki para değeri olan hayvanları öldürüyorum o kadar. Tepkiler büyük ve yaşımdan olsa gerek anlamsız konuşmalar içerisinde kalıyordum. Ama hiç birini takmıyordum. İş güzel günde iki saate iyi para kazancının içerisindeydim. Tek bir şeyine sinir olurdum bu işin, yaz aylarında çok fazla avlan âmâmdı. Nasıl diyorsunuz sezonluk iş yani ama parası güzel. Kendimce meslek diye adlandırdım ki öyleydi de. Askerlik zamanım gelmişti askere gideceğim zaman herkes farklı şeyler söylerdi iyi nişancı olduğunu söyleme derlerdi. Neden söylemeyeyim ki doğa silah ve tüfek. Hem daha donanımlı mutluluklar içerisinde mutluluk yaşıyordum.

Özel TİM e seçilmiştim iyi nişancı olduğum için, doğada yabancılığım yoktu buralar biraz sessizdi ama olsun gökyüzü ve ağaçlar aynıydı. Bana verilen o silahı kullanmak için can atıyordum, daha güzel olacağına inanıyordum. Bunlar otomatikte ve serisi güzeldi. Benim ki basit bir çifteliydi seviyordum tüfeğimi gözüm gibi bakıyordum ama bunlara göre pek bir ufak kalıyordu. Aniden telsiz seslerinin karıştığını duydum hayalimi kurarken. Bir anda yatakhane komutanın kalk komutuyla indi, biraz ürkütücüydü. Ne olduğunu anlamadım. Şaşkındım. Emir verildi herkes hazırlandı ve dağa doğru yürümeye başladık. Şafak sökümüne yakındı. Ürkütücü bir hava vardı. Tık ses yoktu. O kadar yıl avcılık yaptım bu kadar ürkütücü bir havaya rastlamamıştım. Ağır adımlarla ilerlerken bir anda çatışmanın ortasında bulduk kendimizi. Karşılıklı ateşler ediliyor ve birçok arkadaşımı kaybetmeye başlamıştım. Acı ve öfke aynı andaydı. Yaklaşık bir saat süren bu çatışmadan altı arkadaşımı kaybetmiştim, ben ise Yararlanmıştım. İnsan kanının bu kadar soğuk olduğunu hiç görmemiştim. Yaralanma sonucunda teskeremi ve gazi unvanımı alıp doğama geri döndüm. Her şey orada kalmıştı da kin, öfkeyi bırakamamıştım.

Uzun süre sonra tekrardan işime devam etmeye başladım. Eskisi gibi tadı tuzu kalmamıştı, ya da öyle hissediyordum. Zamanında başka meslekte edinmemiştim. Kala kaldım öyle ortada. Ta ki Şehre tekrar taşınasıya kadar. Tutkumdan vazgeçmedim ama şehirde de kullanamıyordum. Ufak iki odalı bir ev tuttum ve hayatıma devam ediyordum Gazi maaşımla. İyi bir nişancı olduğuma dair plakette verilmişti. Birçok kişi tarafından tanılıyordum. Bir gün kahvede otururken biri geldi yanıma. Adımı falan duymuş Önce selam verdi daha sonra direk konuya girdi. Anlamadım ilk başta."Anlamadım" dedim, tekrarladı."Temiz iş, bir geceni heba edeceksin o kadar. Karşılığında elli bin dolar" dedi. Ve tek cevap istiyordu. Zaman istedim. Aklımda bile olmayan bir düşünce. Güzel para teklif etmişti. Hayatımı değiştirebilirdim. Hem bir defalıktı. Araştırdım baktım inceledim. Uygundu ama kararsızdım hala. Aradan iki gün geçmişti telefonumu bilmediğim bir numara aradı. İlk aramada açmadım. Israrla arayınca merak edip açtım.-Efendim-Cevabın nedir?-Kimsiniz?-yapabilecek misin yapamayacak mısın? Tek cevap kabul edersen kapın çalacak paran ve gereken malzemelerin verilecek akşamda iş bitmiş olacak. Anlamıştım, o adamdı. Soru soramadım hiç.

Cevap bekliyordu ve cevabı verdim.-Kapıyı çalsalar iyi olacak hava kararmak üzere. Dedim her şey hazırdı hava karardı öldüreceğim kişi bir bayandı ve öldürdüm gözümü bile kırpmadan. Bir defalık dediğim şey ardı arkadaşı kesilmedi yakalanasıya kadar. Ve sonunda bu dört duvara ömür boyu hapsedildim. Alışkanlıklar ve para tutkunluğu vazgeçemezdir. Öldürmek ise ap ayrı bir şeydi onu anladım. Buraya düşmeden bir sevdiğim vardı uzun yıllar hep karşılıksız sevgim vardı, ne iş yaptığımı bilmiyordu. Ama onu sevdiğimi biliyordu. Kayıtsız kalıyordu karşımda. Son işimi yapmadan önce yanına gidip her şeyi söyledim. İçimde ona dair ne varsa. Belki karşılık verse o işe gitmeyecektim. Huzursuzdum çünkü o gün yolunda gitmeyen bir şeyler vardı. Karşılık vermedi ve son sözleri söyledi; BANA NELER HİSSETTİĞİNİ BİLİYORDUM, HEP BEKLEDİM GELECEĞİN GÜNÜ. BİLMEDİĞİMİ SANDIĞIN BİR ŞEY VARDI. O KADAR İNSANI KATLETMEME KARŞI YİNE SENİ BEKLEDİM. HER GİTTİĞİNDE KÖTÜDE OLSA DÖNMEN İÇİN DUA ETTİM. DUALARIMIN HEP KARŞILIĞI VARDI. YAPTIĞIN ÇOK KÖTÜ BİR ŞEYDİ AFFEDİLMEZDİ, AMA BEN HEP AFFETTİM SENİN İŞLEDİĞİN GÜNAHLARI SENİNLE BERABER İŞLEDİM. BİR GÜN GELECEĞİNİ BEKLEDİM GELMEDİN. Donup kaldım ne diyeceğimi bilemedim gayriihtiyarî "GELDİM İŞTE" dedim. Devam etti."KEŞKE KALMAK İÇİN GELSEYDİNDE HER ŞEYDEN VAZGEÇİP SANA GELSEYDİM, AMA GİTMEK İÇİN GELDİN BUNU İKİMİZDE ÇOK İYİ BİLİYORUZ. BEN DÜN EVLENME KARARI ALDIM VE 1 HAFTA SONRA EVLENİYORUM. BENİ NASIL YOLLADIN BAŞKA ELLERE BİLMİYORUM AMA SENİ HEP SEVİP BEKLEDİM VE ŞİMDİ YİNE SÖYLÜYORUM AMA İYİ DİNLE...
 
"SENİ SEVİYORUM" gelmeni isteyip, gitmeni istemediğim kadar."HOŞKA/KAL GELMEYENİMHOŞÇA/KAL YÜREK KATİLİM”B sözler beni bitirmişti kendimden iyice geçtim, bir şey söyleyemedim, ardına bakmadan koşar adımlarla uzaklaştı yanımdan. Hiç bir şeye cesaret bulamadım. Bulsam da faydası yoktu."İŞTE DOSTLAR YILLARCA YÜZLERCE KİŞİYİ GÖZÜMÜ KIRPMADAN TEK BİR KUŞUNLA ÖZGÜRLÜKLERİNİ ALDIM ELLERİNDEN. ZAMAN ZAMAN ÜZÜNTÜ DUYSAM DA İŞİM BUYDU. VE ŞUNU ANLADIM İNSAN KATİL OLMASI İÇİN, PARMAK İZİNİN BULUNDUĞU BİR SİLAH YA DA BARUT TESTİNDE ÇIKAN BİR KAYDIN OLMAK DEĞİLMİŞ"O beni "SENİ SEVİYORUM" ile öldürdü.

Ali Türkmen

 
Toplam blog
: 54
: 422
Kayıt tarihi
: 13.05.13
 
 

Radyo programcısı ve İzmir Eylül Universitesi Metalurji Malzeme ve Mühendisliği okumaktayım.   Di..