Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '07

 
Kategori
Kültürler
 

Boynuzun kulağı geçmesi

Boynuzun kulağı geçmesi
 

Yıllar önce yeni devlet memuru olduğum yıllarda bir yakınımdan duymuştum ." DUR KIZIM ! BOYNUZ KULAĞI NE ÇABUK GEÇİYOR." demişti. Bunu söylemesinin nedeni benim uzmanlık sınavına girmek , Devlet yabancı dil okuluna gidip yurt dışına gitme konusunda girişimlerde bulunmak istememi açıklamamdı. Kendisinde aynı kurumda ama başka birimde idi . Benden daha kıdemli idi . Ayrıca onunla yarışmak için bir nedenim bile yoktu . Ayrıca saygı duyduğum birisi idi . Ama eşi bile "Nasıl olur da benden önce yurt dışına gidersin ? demişti. Kendisi üniversitede öğretim görevlisi idi . Ama yıllar sonra hem onu hem de onun görev yaptığı okuldaki folklor grubundaki öğrencilerin buraya gelmesini sağlamıştım bir komite aracılığı bağlantı kurarak . Neyse......

Hep babamin sozu aklimda idi . Kendi belirli bir isi olmadigi icin zorlu gunler yasamis ailemiz de etkilenmisti . "Okuyun , benden daha iyi yasam surun , ayaklariniz yere bassin ."derdi. Gelisme de bu degil midir ? Alin teri ile calisip cabalayip ebebeynlerden daha iyi kosullarda yasamak . Eger tutunacak daliniz da yoksa , yiyecek baba parasi yoksa yapmaniz gereken kendinizi gelistirmeniz .

Oglum bugun dondu yurt disindan . Benim ve babasinin gormedigi bir kac Avrupa sehrinin baskentini gordu. Hollanda da hemen butun sehirleri gezdirdi onu konuk eden aile . Cektigi fotograflari gordukce imrendik ona . Daha onbes yasinda iken cok guzel bir deneyim gecirdi , kosullari bizler sagladiksa da . Oyle mutlu oldum ki . Degismisti . Uc haftalik ayrilik onu sanki buyutmustu. BOYNUZ KULAGI GECTIGI icin mutlu oldum.

Hosnuttu gezisinden . Ama ille de VATANIM (Japonya ) diyordu. Hani biz yurt disinda olan Turklerin yurtta ozledikleri seyler vardir , yiyecek vs ..Havasina suyuna , tasina topragina ...diye baslayan turkuyu de tuttururuz .
Bizim oglanda gelir gelmez Japon usulu yemek yemek istedi. Biraz once de Japon usulu banyosunu yapti . Nasil diye sorabilirsiniz . Vucudu ve basi dusta yikadiktan sonra kuveti sicak su ile doldurururuz , sonra icine kaplica havasini veren ozel sivi ya da toz ekler , kuvete gireriz . Sure kisiye gore degisir . Ben on , on bes dakika kuvettedinlenirken oglum yarim saatten fazla kalir . Bugun sanirim uc haftalik ayriliktan sonra sureyi biraz daha uzun tuttu.

Umarim cocuklarimiz bizleri asar kendilerini gelistirir, toplumun da gelismesine katkida bulunurlar . BOYNUZ KULAGI GECSIN istiyorum .

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..