Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '20

 
Kategori
Öykü
 

Bozacı

Bundan otuz yıl önce, yani 14 yaşında bir marangoz atölyesinde çıraklık yaparken bir akşam ustam ertesi güne hazır olması gereken bazı işleri bitirmemi salık verip, küreği andıran elinin işaret parmağını bana doğru tehditkar bir şekilde sallayarak "Sakın bitirmeden gitme, yoksa külahları değişiriz!" dedikten sonra gitmişti.
 
Tüm komşu esnaf kapatmış, işhanında tek başıma kalmış, kapıyı da arkadan sürgülemiştim. Ustamın yüzünü kara çıkarmayacak, işleri ertesi güne hazır edecek ve böylece kocaman bir aferin alacaktım.
 
Bunları düşünürken uzaklardan gelen bir bağırtı duydum ve kapıya kadar gidip pencereden dışarıya, göz gözü görmeyen zifiri karanlığa dogru korkuyla bakıp kulak kesildim. Biraz sonra aynı sesi daha da bir yakından duyarak iyice ürperdim. Gitgide yaklaşan bu ses adeta bir kabadayının narasına benziyordu. İyice korkuya kapıldım, şalteri indirdiğim gibi kendimi dükkandan dışarı atıp kapıyı çektikten sonra koşarak handan çıktım. Son narayı caddeye inerken duydum, ilk gelen minibüse bindim ve eve gittim. Tüm gece rüyamda bana doğru sallanıp duran dev parmaklarla boğuştum.
 
Ertesi gün ustadan epey bir fırça yedim. Usta ne sorumsuzluğumu bıraktı ne tembelliğimi. Gün boyu kızıp durdu. Neyse ki bu mesele unutulup gitti. 
 
Aradan birkaç ay geçti. Bir akşam vakti ustalarla hanın önünde dikiliyorduk. Aynı narayı duydum. Yokuşun başına doğru baktım.
"Usta!" dedim.
"Ne var lan" dedi.
Yokuşu işaret edip "Kim bu?" dedim.
Usta bir işaret ettiğim yöne, bir bana baktıktan sonra, "Kim kim?!" dedi.
"Şu bağıran." dedim.
"Haa! O mu?" dedi. "Bozacı!" 
"Nasıl bozacı?" dedim.
"Ulan bildiğin bozacı işte!!!" dedi. 
 
İçimi bürüyen bir öfkeyle başımı öne eğerken usta elini omzuma koydu ve, " Canın boza mı çekti, doğru söyle." dedi.
"Yok!" dedim, fakat sesim aynı anda bağıran bozacının sesine karıştı, duyulmadı..
 
Toplam blog
: 30
: 68
Kayıt tarihi
: 14.10.20
 
 

Kendimi anlatacak değilim. Dikkatli bir okuyucu zaten beni tanıyacaktır...