Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '11

 
Kategori
Turizm
 

Bozcaada ve Ege Otel

Bozcaada ve Ege Otel
 

Çok güzel burası !!!


Bozcaada tertemiz denizi ile muhteşem güzel bir yer..

Ege Otel masallardaki ev gibi, sabah kahvaltısı açık büfe, çok çeşitli daha önce hiç duymadığım reçel çeşitleri; domates, akasya, gelincik, siyah üzüm reçelleri çok lezzetli, domates reçeline badem koyuyorlar, zaten Bozcaada'da badem çok kullanılmış yiyeceklerde.

Çiçek fırın leziz poğaçaları, kekleri ve çok özel damla sakızlı bademli kurabiyesiyle, uzun kuyruklar oluşturuyor kapısının önünde. Özellikle damla sakızlı bademli kurabiye 150 yıllık bir tarifin yeniden hayata geçmesiymiş. Rumlardan kalma ama Osmanlı mutfağında da olan bir lezzetmiş.

Eskiden "araba vapuru " denirdi, şimdi feribot olmuş!!! Feribottan indim, İskele Sancak Kafe'de süper bir Türk kahvesi içip, otelimin nerede olduğunu sordum. Kafenin işletmecisi Haluk Doğan çok nazik, misafirperver ve hoş bir insan; beni mobiletiyle otelime bıraktı, Ada'da bayağı başarılı işletmeleri var; bisiklet evi iile ticaret hayatına başlayıp çok başarılı olmuş, başarılarının, hayırlısı ile bereket ile devamını dilerim.

Bozcaada bir taverna'da Rum müziği çalarken, diğer taverna'da Türk Sanat Müziği çalan çok hoş bir yer.

Ben sigara, içki kullanmam, et yemem, şarap hiç içmem o nedenle su dışında balıktım her zaman olduğu gibi!!

Şarap çeşitleri yoğun, insanlar sabahtan başlıyorlar şarap içmeye... Ben bu konuda yorum yapamıyorum, çünkü alkol tüketmiyorum. Yorum yok!

Ayazma plajında denize girmek bir ömre bedel, tertemiz ama buz gibi deniz çakı gibi hissettiriyor ...

İskele Sancak Kafe'den deniz fenerine kadar yüzdüm, yaklaşık 1km. bir saat yüzmüşüm, işte Ankara denizi(!) insanı böyle yüzdürür...

Tekne turu yaptım, Akvaryum koyunda, Çanak koyunda denize girdim, belki de dünyanın en temiz denizi buradadır diye düşünüyorum.

Reçelleri, lezzetli Türk kahvesi, damla sakızlı bademli kurabiyesi, deriotlu poğaçalarıyla Bozcaada'ya mutlaka gidin ve adayı yaşayın.

Ucuz çapkınlardan uzak durun, benim yaptığım gibi...

-Bu arada gerçek Mecnun neredesin diye sormak geliyor içimden!

Güzel bir ara oldu benim için, dört güzel gün; tavsiye ediyorum, bu adaya gidin ve deneyimleyin güzellikleri !!!
 

 
Toplam blog
: 258
: 2037
Kayıt tarihi
: 09.11.06
 
 

Ben İngilizce öğretmenliği yapan yurdum insanıyım. Yalnız öğrencilerim yetişkin arkadaşlar. Devlet m..