Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '06

 
Kategori
Alternatif Tatil
 

Bozdoğan'ı özlemişim

Yeni yıla, çok uzun bir zaman sonra başka bir yerde girecegim... Ege'de Aydın'ın Bozdogan ilçesinde.. Oralar benim için terapi gibi... ikinci memleketim diyorum oraya... huzur veren küçük sessiz bir ilçe... Dagın etegine dagınık bir şekilde kurulmuş doga harikası şirin bir kasaba...

İsmini de, çok önceden madran daglarında yaşayan, Bozbey ve Doğan bey'den almış... bu iki beylik rakipmiş önceleri... daha sonra aralarında anlaşıp birleşmişler... ve bir yerleşim yeri kurmuşlar... adı;Bozdogan olmuş..

Mugla tarafından giderseniz kavaklıdereden geçersiniz oraya gitmek için... ve sonra Madran dagı ... sadece çam agaçlarıyla örtülmüştür... yazın sıcagı dagı kavuramaz çünkü yüksekliğin avantajından faydalanır... aşagılara göre serindir. İlçe halkı daga serinlemek amacı ile pikniğe çıkarlar evler yapmışlar tepelere yazları geçirmek için...

Bozdoğan'da akdeniz iklimi mevcuttur... yazın çok ama çok sıcak olur... sokaklarda dolaşan insanlar göremezsiniz. ''Yaprak kımıldamıyor''derler ya işte öyle... nefes alamazsınız sıcaklıktan. Akşam üzerleri insanlar yavaş yavaş dökülür sokaklara.. hareket gelir canlanır bozdogan...

Bozdoğan'nın en çok pazarını gezmeyi çok seviyorum. Ege'de ot çeşitleri çok fazla biliyorsunuz... ben de ot yemeyi çok seviyorum... ot peşinde koşuyorum pazarda. Şimdi enginar zamanı... kurban bayramına gittiğimiz zaman akrabalarımız mutlaka bize enginar pişirirler. Ama onlar enginarı göbek şeklinde yemiyorlar... dallarını yiyiyorlar. Minik dogranmış et ile pişiriyorlar... Ve piştikten sona üzerine olmazsa olmazı dere otu dogranıyor.

Pazarında satılan her şey köylünün emegi... tereyegı, peyniri, sebzesi, eriştesi... bir de sadece oraya has olan ''sucuk''vardır ama bu başka sucuk... etten degil... nişasta sucugu... arasına ceviz konularak yapılıp ince bir ipe sarılıp sucuk şekli verilmiş bir tatlı çeşidi...

Bozdogan'ın meşhuur pidesi vardır bir de... Kaymaklı peynirli, kaymaklı tahinli pidesi... Ta çevre illerden, çevre ilçelerden gelirler insanlar bozdogan'nın pidesinden yemek için... başka pidelere benzemez çünkü... kaymak pidenin üzerine, pide sıcak iken konur, pidenin sıcaklıgından erir... nefis bir tat...

Bozdogan'ı özlemişim... geçen seneden bu yana gidemedik. yaz yine ege'de geçti...

Bu sene, yeni yılı ve kurban bayramını ilk kez bir arada kutlayacagız Bozdogan'da... çok kalabalık bir şekilde... bütün bir gece kapı kapı dolaşırız noel baba gibi... sevdiklerimizle birlikte olmak için...

Sobaların üzerinde patlayan kestaneleri yemek için sabırsızlanıyorum.

İncirlerin arasına ceviz koyup yemek için de.

Kuzinelerde kavrulmuş fıstıkları da özledim.

Ya... ben Bozdogan'ı özledim!...

Sevgi'yle

 
Toplam blog
: 319
: 1390
Kayıt tarihi
: 29.10.06
 
 

"Ben; hiç yalnız kalmadım... Kalabalık bi ailede yere atılan yataklarda Yan yana, baş başa, el el..