Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '12

 
Kategori
Güncel
 

Bozkırın tezenesi sustu…

Bozkırın tezenesi sustu…
 

nesetertas.com.tr


“Merhaba sevenlerim, duydum ki yine öldü haberlerim çıkmış” dedi son mesajında. Umutluydu ama uzun sürmedi Bozkırın Tezenesi bu sabah sustu.

“Hep sen mi ağladın hepsen mi yandın, bende gülemedin yalan dünyada, Ah yalan dünya”

demişti, yalan dünyaya veda etti.

Bozkırın Tezenesi, ünlü halk ozanı Neşet ERTAŞ asırlarac miras olarak kalacak bana göre. Tıpkı Dadaloğlu, Koroğlu, Pirsultan Abdal, Karacaoğlan, Yunus gibi…

Sadece çalıp söyleyen bir sanatkar olarak anılmayacak Neşet ERTAŞ..

Yüreğinin acılarını seslendiren, Mezehep ve her türlü ayrımcılığa prim vermeyen Bozkırın Tezenesi “Bu dağlar eyyy, ayrılalı hayloldu… Dağlar oyyyy” dedi, Almanya’dan. Susan parmaklarını tedavi ettirmek için gittiği Almanya’dan yirmi üç yıl milletine seslendi.

O nedenle hiçbir yerden medet ummadı.

Türk Halk Müziğine binlerce eser kazandıran Bozkırın Tezenesi o nedenle kendisine sunulan 'devlet sanatçılığı' unvanını; "Halkın sanatçısı olarak kalmak, benim için en büyük mutluluk" diyerek geri çevirmişti. O nedenle Devlet sanatçısı değildi. Ama UNESCO tarafından "yaşayan insan hazinesi" kabul edilmiş, İTÜ Devlet Konservatuarı tarafından fahri doktora ödülüne layık görülmüştü..

Bu çapta bu kadar engin bir yüreğe sahip olma hali araştırılırsa Baba sevgisi öne çıkıyor bana göre..

Kelimelerle ifade etmede zorlandığı tek konu babası idi. Ben hayatımda bu çapta bir insanda böyle bir baba sevgisi görmedim.

“Hani nerde babam muharrem nerde” isimli ağıtını dinlerken ağlamadığım zamanı hatırlamıyorum.

“o garip gönüllüm dertli bakışlım feleğin elinden silesi daşlı…

yüreği yaralım gözleri yaşlım gönülleri yıkık viran nerdesin”

derdi babası için.

Sazı ağlarken, sözü ağlarken hepimizi ağlatıyordu büyük usta.

“Babamla ben aynı ruhu taşıyorduk. Ayak ucuna gömün beni” demişti son sözünde.

Kendi dramını babasının dramına ram ediyordu bu şekilde. Onunla bütünleşme sevdası hiç bitmedi ağlatmaya devam etti bugünde.

1938 de başlayan yaralı hayatı susmayan elleri 2012 de ebediyen sustu.

Gönüllere dolan, gönül hizmeti yapan ve halkın gönlünde taht kuran Neşet ERTAŞ efsane olarak asırlarca miras kalacak milletinin gönlünde.

Büyük usta  Bozkırın Tezenesi Çiçekdağı ilçesi Kırtıllar köyüne götürülecek…

Acıların olgunlaştırdı efsane yürek, insan evliyası yürek orada toprağa verilecek.

Bozkırın tezenesi sustu.

Türküleri ile düşündüren ağlatan Neşat baba bu yazıyı yazarken her satırında ağlattı beni.

Toprağı bol olsun.

Allahın rahmeti üzerine olsun, Milletimizin başı sağolsun…

Sevgi ve saygılarımla….

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..