Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ağustos '13

 
Kategori
Alışveriş - Moda
Okunma Sayısı
5656
 

Bozuk bitki yağları

21 Ağustos 2013  tarihinde Malatya merkezdeki Büyük Baharatçı’dan çeşitli bitki yağları aldım. Bazılarını saç bakımı için, bazılarını da el kremi yapmak için kullanmaktı amacım. Alırken son kullanma tarihlerine( skt)  bakmayı da ihmal etmedim. Hepsinin de skt epey ileri bir tarihti ve içim rahat aldım.

Eve geldiğimde kutuları tek tek açtım ve kokladım. Nasıl kokuyorlardı merak etmiştim. 2 farklı marka toplam 6 adet ürün almıştım. İlk olarak kayısı çekirdeği yağını açtım. Aman allahım o ne kötü bir kokuydu öyle! Midem bulandı. Kayısı çekirdeğiyle uzaktan yakından bir alakası yoktu. Daha önce kullandığım yağın kokusuna hiç benzemiyordu. Kanalizasyon ya da çöp karışımı bir kokuydu. Hemen kapağını kapattım. 

İkinci olarak ceviz yağını açtım. Her ne kadar ilki kadar kötü bir koku almadıysam da çok uzun süre kalmış bayat bir ürün olduğu kesindi. Çok uzun süre dışarıda kalmış olan kabuksuz cevizin kokusunu bilenler bilirler. İşte o kötü koku. Küf kokusuyla karışık naftalin kokusu gibi bir şey!  ‘Aman dedim bunların hepsi böyleyse yandım. Hepsini götürüp iade ederim’ dedim kendi kendime. Jojoba ve çörek otu yağlarının kokuları da çok kötüydü ve bu yağların hepsi aynı markaydı. Diğer yağların kokuları normal geldi bana. Zambak yağından çiçek kokusu, avakodo yağından da meyve kokusu geliyordu. Yani aldığım dört yağdan sadece 2’sinin kokusu normaldi. Diğer 4 tanesi, son derece kötü kokuyordu. Bitki yağı demeye bin şahit gerekti!

Ben ancak aradan bir gün geçtikten sonra  Büyük Baharatçı’ya gidebildim. Durumu ilgili kişiye anlattım ve ‘Bu yağlardan memnun kalmadım. Bunların yerine başka bir şey almak istiyorum dedim.’ Adam hemen şişelerin kapağını açıp açmadığımı sordu ve eğer açmışsam kesinlikle iade almadıklarını ve değiştirmeyeceklerini söyledi. Ben ‘Açmadan memnun kalıp kalmayacağımı nasıl anlayabilirim ki?’ diye sordum ama adam ısrarla alamayacaklarını söyleyince bende ‘İyi öyleyse alın bu ürünleri ne yapacaksanız yapın çünkü bunları ben kullanamam’ dedim.  ‘Siz bilirsiniz’ dedi ve işine devam etti. Bende yağları oraya, tezgahın üzerine bırakıp çıktım. İlk kez iade ettiğim bir ürünü satıcı almıyordu. Daha önce böyle durumlarda hiçbir sorun yaşamamıştım. Adamların müşteri memnuniyeti denen bir şeyden haberleri yoktu herhalde, ya da umurlarında değildi!

En az 15 liram çöpe gitmişti! Çünkü ben bu durumda ne yapacağımı bilememiştim. Haksızlığa uğradığımı düşünüyorum ama hakkımı nasıl arayacağımı da bilemiyorum. ‘Ne yapmam gerekirdi?’ diye düşündüm biraz. Acaba bu yağları oraya götürüp bırakmak yerine bir laboratuvara götürüp inceletse miydim? Bunun karşılığında kim bilir ne kadar ücret ödeyecektim. Yoksa o yağları alıp en yakın Tüketiciyi Koruma Derneğine gidip yardım mı isteseydim. Ya da, sadece ‘Haram olsun aldıkları para’ deyip bir daha asla o marketten ya da o markadan hiçbir şey almamak mı olabilirdi tavrım. Siz olsanız ne yapardınız? Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler! 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 5
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1265
Kayıt tarihi
: 28.03.11
 
 

1995 İstanbul Üniversitesi, Yabancı Diller Bölümü İngilizce Öğretmenliği mezunuyum. Yuriçinde ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster