Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '13

 
Kategori
Şiir
 

Bozuk bu Düzenin, Elalemin Kefesi

Bozuk bu Düzenin, Elalemin Kefesi
 

Bozuk Bu Düzenin, Elalemin Kefesi


Yakamoz anlat dedi
Sar sarmala ben/izi
Anlattım be nde ona senden kalan bu izi
Rengi ruhsar geçince tutmaz sevgili dizi.

Mahzunlaşır gözlerim düzgün kalan yeminle!

Kimlere güveneyim?

Haydi gönlüm sen söyle!

Dedim
Gururunda kapriste, ben hala yeminimdeyim
Süzgünde olsa canım, canımın derdindeyim

Mengeneydi adeta dilin, sıkıştıkça sıkıştım!

Daha ne dene bilir
Tutuşturdum dilleri
Böyle öz ç/ağlar ise
Koy verirsin selleri.

Beyazından pembeye yalanlarımda bitti
Sanki yetmezmiş gibi düşler geri çekildi.

Gözlerim uyuklasa, kirpiklerim salınır
Ayaktadır bedenim, birbirinden alınır.

Ziyan mıydın ömrüme bilmem seceresinden
Herkes bir marka olmuş, kendi penceresinden.

Bozuk bu düzenin, elalemin kefesi
Kendine bakmayanın, pis kokuyor nefesi.

Sitemimin üstüne içsen de bensiz suyu
Olacağı yine bu
Gönlüm derin har kuyu. 

Yemin denmiş umuda, içtiğimce ekerim.
Hem ağlar, hem gider, hem de seni çekerim.

Yakamoz şaştı kaldı
Bunca ilgisizliğe
Durmadan soru saldı
Düştü bilgisizliğe.

'Sevmedi mi hiç seni, onu sevdiğin kadar'?

O seni hak etmiyor, değerlisin her puldan
Göster bana sarayı!Hangisi senli yoldan?

Olmaz olsun bu türlü
Dargınlıkla barışık
Kördüğüm mü özlemin
Sayfan dipsiz karışık.

Açıkça ima edip
Sevdiğini söyledi
Cemrelenen yakamoz
Duraksızmış eyledi.

O diretti direndim, beni biraz terletti
Beni senden kıskanmak, bu da neyin nesiydi?

Bu kadar kolay mıydı
Sevi sevda kotarmak
Dalda elma mıydım ki
Var mı böyle koparmak?

Çark ederken geriye, yönüme kanıp döndü
Böylece bertaraftı, yalancının mumları
Es dedim, esti tavrım! Hevesi içe döndü.

Kararım karar deyip, geçtim yakamoz aydan
Aşkta biçare tadım, sevdamın yarasından
Geçseydim ben geçerdim, gönlümün darasından.

İşte böyle sevgili, yine romanım oldun
Yürek/sizi saymazsak, yılım yılına harman.

Şayet yaşarsan
Ve, o güne geldiğinde anlarsın
Kimeymiş bu can, kimeymiş erman! 

 
Toplam blog
: 425
: 412
Kayıt tarihi
: 24.02.13
 
 

37 Yıldır  yurtdışında yaşıyorum , 1000 den fazla şiirim var,  çeşitli edebiyat sitelerinde, derg..