Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '12

 
Kategori
Spor
 

Bu "rezalet" üfleyerek sönmez!

Bu "rezalet" üfleyerek sönmez!
 

Unutulmuş!


Bundan iki yıl kadar önce, şimdi 3,5 yaşında olan oğluma GS forma takımı almıştım.

(Öyle “almıştım” deyip geçmemek lazım. Doğrusu “almayı başarmıştım” olmalı! Onlarca yere bakmış, bulamamış ve nihayetinde İstanbul’a gittiğimde ASY’nin yanındaki çadır Store’da bulmuştum. O günden bu yana “bulup da” yenisini almayı başaramadım. GS Store’ların haline yazının sonunda tekrar dönerim, şimdi konuyu dağıtmayım.)

O dönemlerde Galatasaray ligi kupasız kapamış olduğu için de formalarda ay yıldız yoktu. Kendime ise ondan bir sene önce aldığımdan, benimkinde ay yıldız vardı.

O zamanlar daha küçük olan oğlum, 3 yaşını geçip de bu işlerden biraz çakmaya başlayıp, benim formamda gördüğü ay yıldızı kendi formasında görmeyince, kendi şivesiyle bana “Baba benim cim bom formamda neden bayrak yok, ben de bayrak olan formadan istiyorum” diye sorduğunda Galatasaray 2011-2012 sezonunu şampiyon tamamlamıştı.

Bu yüzden rahat rahat, geniş geniş, kasım kasım bir vaziyette çok yakında ona da alacağımı söyledim. Dört gözle bu formaları bekliyorduk anlayacağınız..

Günler geçti, 18 Temmuz 2012 tarihinde Galatasaray’ın yeni sezon formalarının lansmanı yapıldı. Görücüye çıkan formalara baktık, e normal olarak kimini diğerinden daha fazla beğendik. Aslında çok da önemli değildi formanın tasarımı, Galatasaray kulübü onları çuvaldan yapsa yine alacaktık. Özellikle baktığım ise “şampiyonluğun nişanesi” ay yıldızın duruşuydu.

Sevindik.. İlk iş GS Store’un internet sitesine göz gezdirdik, formaları daha yakından incelemek için. Baktık ki formalarda ay yıldız yok!!! Nasıl olur? Bu anlamsız durumu çözmeye çalışırken (anlamsız diyorum, çünkü herhalde bayrak baskıları unutmuş olamazlardı!) hemen TFF’nin internet sitesine baktık acaba talimatlarda bir değişiklik mi var diye?? TFF’nin “Sportif Ekipman Talimatı”* 13. maddesinde şöyle yazıyordu:

“MADDE 13 – AY-YILDIZLI AMBLEM

En üst profesyonel ligde şampiyon olan kulüp ile Türkiye Kupasını kazanan kulübün, takip eden sezonun sonuna kadar tüm resmi müsabakalarında  formalarının göğüs hizasında çapı 6 cm olan ay-yıldız amblemi bulundurmaları zorunludur.“

http://www.tff.org/Resources/TFF/Documents/0002012/TFF-Dokuman/Talimatlar/Sportif-Ekipman-Talimati-11.07.2012.pdf

“Burada da farklı bir şey yazmadığına göre, mutlaka bizim bilmediğimiz bir şey vardır” dedik ama..??

Biz bu duruma anlam vermeye çalışırken bir gün sonra (19 Temmuz 2012) Galatasaray’ın resmi sitesinden açıklama geldi:

“Taraftarımıza Duyuru

Galatasaray Futbol Takımları 2012-2013 Sezonu Formaları’nda yer alan bayrak baskıları, üretimde yaşanan teknik sebeplerden ötürü üç hafta içinde mağazalarımızda bulunacak olup tüm bayrak baskı uygulama işlemleri ücretsiz olarak yapılacaktır.

Online alışveriş sitemiz www.gsstore.org üzerinden yapılan forma alışverişlerinde ise dileyen taraftarlarımıza bayrak baskıları, kendileri tarafından uygulanmak suretiyle kargo yoluyla ulaştırılacak ya da mağazalarımıza getirdikleri takdirde ücretsiz olarak yapılacaktır.

Tüm taraftarımıza duyurulur.

Galatasaray Mağazacılık ve Perakendecilik A.Ş.”

( http://www.galatasaray.org/gspazarlama/haber/13999.php )

Rezalete bakın!

119 TL karşılığında forma satıyorlar, ardından “biz sana bayrak baskıyı göndeririz, istersen kendin de yapıştırırsın” diyorlar!

Formaların bayrak baskıları, “üretimde yaşanan teknik (!) sebeplerden” dolayı yokmuş?!

Bir Allah’ın kulu da çıkıp sormuyor; neymiş bu “teknik” sebepler?

Merak ettik, çay ocağı kıvamında GS Store’lardan iki tanesine gittik ve çalışanlarına sorduk (çok kişi bizim gibi aynı soruyu sormuş): “Nerede bu ay yıldız?” Aldığımız cevapların özeti olan kısaca karşılığı şöyle: “Unutulmuş”!!!

Bizim mahalle takımına halı saha için forma yaptırmıyoruz ki! Süper lig seviyesinde, dünya kulübü olma iddiasında bir takımın formasından bahsediyoruz.

Ciddiyetsizlik, sorumsuzluk, iş bilmezlik..

Formanda şampiyonluğunun nişanesi yok.. “İki kere şampiyon” diye övünmeyi biliyorsun! “Sen al, ben arkadan gönderirim” diyorsun, sattığın formayı modifiye ediyorsun yani. Taraftar olarak rakip takımların diline düşmek de cabası.

Çevremde çok kişi var tanıdığım, yeni formaları almayıp orijinal baskılı formayı bekleyen.

………

Hepsi bir yana..

Hata yapılır, hatalar olacak.

Ama sen Galatasaray kulübüysen, Galatasaray forma ve armasına önem veriyorsan, o halde böyle bir açıklamayla bu rezaleti söndüremezsin! Zamana yayamazsın!

Galatasaray forması böyle bir hatayı kaldıramaz Bu iş bu kadar ucuz olamaz!

Sen Galatasaray Spor Kulübüysen;

BU REZALETİN YÖNETİM SEVİYESİNDEKİ SORUMLUSUNUN İSTİFASINI ALACAK VE ALT KADEMELERDEKİ DİĞER SORUMLU(LAR) HER KİMSE ON(LAR)A NE İŞLEM YAPTIĞINI AÇIKLAYACAKSIN.

VE EĞER BU REZALET NİKE FİRMASININ HATASI İSE SÖZLEŞMEYİ FESHEDEREK ARMANA VERDİĞİN ÖNEMİ GÖSTERECEKSİN.

Ben de sana “helal olsun” diyeceğim.

**********

NOT: Yazı yeterince uzun olduğundan, GS Store’lar ve formalar hakkındaki diğer düşüncelerimizi bir sonraki yazımızda paylaşalım.

 
Toplam blog
: 293
: 1063
Kayıt tarihi
: 07.11.08
 
 

Sporun bir kavgadan çok; ahlak, mücadele, eğitim, zeka ve dürüstlük olduğuna inanıyorum. Doğaya, ..