Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Temmuz '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bu adamlar nereye bakıyor...

Bu yıl Leyleği havada gördüm galiba, sık sık seyahate çıkıyorum. Sağolsun bazı arkadaşlarım “ yeter artık biraz evinde otur” demeye başladılar. 

Son durağım bir deniz tatili oldu. Ailemle birlikte (ne yazık ki bir eksikle) İzmir’in güzel ve şirin sayfiye yeri Ürkmez’de deniz, güneş ve kumun keyfini yaşadık. Bu muhteşem üçlü iliklerime işledi adeta. Bir de yüreğime işleyen ve beni çok mutlu eden küçük torunum. Onun denizin içinde “çikolatam gel buraya” diyerek kovalaması anlatılır gibi bir mutluluk değil benim için, ancak yaşanır. Bir de meraklı bir çocuk. Tabii merak öğrenmek adına güzel bir şeydir. Bazen de Sherlock Holmes gibi eline bir büyüteç alıp kendince kurguladığı olayda delil aramaya başlamasını izlemek bana hayat öpücüğü gibi geliyor. 

Merak dedim de aklıma geldi; tatilimin 9. günüydü, zevkle yüzerken denizde bir de baktım sahilde bir hareket. Bir durum mu var acaba diye ben de meraktan kıyıya doğru yüzmeye başladım. Yaklaştıkça sahildekilerde merak ve heyecanın dozunun iyice artmış olduğunu gördüm. Ben de onları neyin meraklandırdığını merak ediyorum. Herkes bir şeyin başına toplanmış, biri bakıyor, diğeri geliyor, her kafadan bir ses çıkıyor. Aman Allahım birini güneş mi çarptı acaba diye düşünürken bir de ne göreyim, sahildeki “ Kanalizasyon Muayene Bacası” na bakıyor, mübalağasız en az onbeş kişi… Arka tarafta da Belediye araçları… 

İster istemez aklıma takıldı, eee merak bu ya; Acaba diyorum maden çıkacağını mı düşünüyorlar bu kuyudan, yoksa Hürrem Sultan’ın meşhur yüzüğünü Mahi Devran Sultan kuyuya attı da, onu bulup müjdelemek için mi toplandı o kadar ahali. Ya da ne kadar çok şey bildiklerini göstermek için görevlilere şöyle akıl mı veriyorlardı; “ Aaaa bak şurada biraz yoğunluk var, bir su ver bakiiiim, ver ver biraz daha ver, arada biraz da mix yap, dur bakiimmmm… hah şimdi tam çekme kıvamına geldi, boza boza”… Güldüm kendi kendime ve gizlemeye çalıştım. Olur ya, bir meraklı güldüğümü görür de, niye diye merak ederseeee… Yaftayı asarlar boynuma alimallah… 

Aaaahhhh ne çok severiz gereksiz işlerle uğraşmayı ve gereksiz müdahaleleri ve gereksiz şeyleri merak etmeyi. Her şeyin iyisi bizde bulunur, her şeyin iyisini biz biliriz… 

Sahildeki bu meraklı gurup beni endişelendirdi açıkçası. Torunuma bakıp “ Aman yavrum merak ettiğin şey zihnini yorduğuna değmeli. İnsanın yaratılışıyla var olan bir durumun, modern yaşamla birlikte yaşam alanlarımızdan uzaklaştırılması ile ilgili, çok önceden tasarlanıp uygulamaya konulmuş ve başında işinin ehli görevlilerin bulunduğu bir aletin, nasıl çalıştığı gibi bir duruma takılıp zamanını öldürme sakın. Merakın, henüz ulaşılmamış cevherlere olsun, kanalizasyon çukuruna değil” diyorum… 

Ayşegül HAYVAR 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 278
: 1431
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

Bir Kamu Kurumundan emekliyim. Bloğumda; yaşadıklarımı, çevremde gözlemlediğim olaylar ile kendi ..