Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Nisan '17

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
235
 

Bu başka bir iş…

Bu başka bir iş…
 

Bu başka bir iş…

Gerek Milliyet Blog da gerekse başkaca yazılı basından takip ettiğim kadarı ile insanların sanki hiç önem vermedikleri bir konu gibi gördüğüm Anayasa referandumu hakkında son birkaç cümle yazmak istedim. Yazım yayınlanır da fikirlerim siz sevgili okur ve dostlara ulaşırsa kendimi vicdanen görevimi yapmış hissedeceğim.

Bu hafta sonunda sandığa gideceğiz ve bir tercih oyu atacağız. Bu konuda her vatandaşın bilmek zorunda olduğu bazı şeyler var.

1)      Bu bir seçim değildir. Yani bir partiyi veya bir ideolojiyi veya bir kişiyi seçmiyorsunuz. Eğer seçim olsa büyük sorun değildi. Seçtiğinizi beğenmezseniz bir dahaki seçimde seçmezsiniz olur biter. Bu referandumda atacağınız “evet” veya “hayır” oyu sadece günümüzü değil çocuklarımızı, torunlarımızı, hâsılı gelecek kuşaklarımızı da etkileyecek. Bu, seçimlerdeki gibi dört yıllık bir seçenek değil. Verdiğiniz tercihten bir daha dönmeniz hemen hemen imkânsız olacaktır.

2)      Anayasa bir üst kanundur. Bir hukuk metnidir. Bu metni oylarken oy isteyenlerin sizdeki cazibesine değil, bu metnin ne getirip ne götüreceğini iyi düşünmemiz gerekmektedir. Kimi siyasetçiler mitinglerde değişmesi istenen maddeleri az da olsa halka anlatmaya çalışırken kimileri olayı kısır seçim çekişmelerine döndürüp halkın iyi bilmediği bir konuda kendi istekleri doğrusunda oy vermesini sağlamaya çalışıyorlar. Bence bu çok yanlıştır, aman dikkat edelim.

Yardım babında birkaç küçük not düşelim. Değiştirilmesi oylanacak maddelerin tümüne ortak bir bakış attığımızda bir kişiyi (adına ne derseniz deyin) çok büyük güçlerle güçlendirmeyi amaçlıyor. Sebep olarak da işlerin daha hızlı ve bürokrasinin daha az olacağı var sayılıyor. Bunlara bir diyecek yok. Peki DENETİM? İşte o yok. Başkan ve ekibini denetleyecek olan yargı ve meclis fiilen başkana bağlanıyor. Beşer şaşar dostlar. Yarın başa öyle bir başkan gelir ki artık pişmanlık falan hiç fayda etmez. Onun için hangi tercihi kullanacaksanız kullanın. Ama çok iyi düşünün. Yarın “tüh” dememek için lütfen sandığa gidin, oy kullanın. Aslında o da yetmez. Sandığınıza ve oyunuza sahip çıkın. Zahmet olmazsa sandığınızın listesi asıldığında (Yaklaşık saat 5.30 da) gidip fotoğrafını çekin ve sonuçlar yayınlandığında YSK sitesinden girip kontrol edin. Yanlışsa derhal mağdur olana bildirin.

Geleceğimiz için bir iki saatlik bir çalışma çok değil dostlar. Esen kalın.

İzmir 11.04.2017

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Vicdanen rahat etmişsinizdir umarım. Gerekli uyarı verilmiş. Ancak sandık sonuç tutanağının fotoğrafını çekip sonuçları YSK yayınlarıyla karşılaştırma işini neden vatandaşa, yani seçmene yüklediğinizi anlayamadım. Çok partili sistem içinde muhalefet dene bir şey kendiliğinden oluşuyor zaten. Tabi ki sandık oy sayımını gözetmek ve sonuçların değiştirilmemesi için de gözetime YSK listeleriyle devam etmek her partinin öncelikli seçim görevidir. Ancak muhalefet için bu görevin çok daha öncelikli olması gerekir. Seçim güvenliğinin ana direği bu gözetim ve takip olanağı ve fırsatını özenle değerlendirme görevinin yerine getirilmesidir.

Muharrem Soyek 
 24.04.2017 15:43
Cevap :
Merhaba, Muhalefetin gerçekten olduğu demokrasilerde aynen dediğiniz gibi olur. Muhalefet partileri bütün dikkatlerini seçim doğruluğuna adar. Bizde ise maalesef gerçek muhalefetten söz etmek zor. Sanki her parti yerinden memnun. Bir tiyatro oynanıyor. Bu itibarla insanlar biraz dürtüklemeli diye düşünüyorum. saygı ve selamlar...  25.04.2017 11:19
 

Çok teşekkürler sevgili hemşerim duyarlılığınıza saygılar...

Halil Güven (Sökeli) 
 15.04.2017 22:24
Cevap :
Merhaba hemşerim. Ben teşekkür ederim. Saygı ve selamlar...  19.04.2017 12:09
 

Tebrik ederim sayın İzmirli, Ülkemizde lafla gemi yürütmek dahil her şey yapılıyor iken konuşmadan insanın yapması eyleme geçmesi beni çok mutlu ediyor, gerçek bir aydın duyarlılığı yansıtıyor blog yazınız teşekkür ederim, selamlar, saygılar.

Nizamettin BİBER 
 15.04.2017 10:08
Cevap :
Merhaba, Yorum ve katkınız için çok teşekkür ederim Saygı ve selamlar...  19.04.2017 12:11
 

Duyarlı bilgilendirmeniz için sağ olun...

Kerim Korkut 
 13.04.2017 22:21
Cevap :
Merhaba. Sizler sağ olun. İnşallah "HAYIR"lı referandum olur. Saygı ve selamlar...  13.04.2017 23:53
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 1508
Toplam yorum
: 5843
Toplam mesaj
: 265
Ort. okunma sayısı
: 1646
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster