Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '13

 
Kategori
Güncel
 

Bu Bayram, Karalı Bayramım

Bu Bayram, Karalı Bayramım
 

Neşe içinde, sevdiklerinle ve yanında olmak istediklerinle geçirilen günlerdir bayramlar. Işin özü mutlu olmanın bir vesilesi olmuştur bu günler. Yöresel olarak “karalı bayram” denir önümüzdeki yaşayacağımız bayrama. Aslında bir ailenin mensubu bir kişinin vefatından sonraki ilk bayramdır bu tanımlamanın karşılığı. Acı daha büyüktür zira o gün. Çünkü gözler onu arar, diller onu anar. Yürekler sızlar göz pınarlarından akan yaşların söndürmesi umudu ile.

Çok şükür kan bağı ile bağlı olduğum ailemde veya evlilik yolu ile edindiğim akrabalarım için böyle bir durum söz konusu değil şu an. Diyeceksiniz ki o zaman nedir bu bayram mesajındaki karamsarlık ve yas havası?

Akrabalarını seçemez insan. Içlerinde seninle aynı duygu ve düşünceleri paylaşanlar olduğu gibi seninle taban tabana zıt olanlarda vardır. Ancak sonuçta akrabadır. Bir de akraban olmayan gönül dostların vardır akrabadan öte. Kimileri yanındadır kimileri uzaktadır. Ama gönül bağın vardır. Hatta öyle gönül dostların vardır ki onların bundan haberi bile yoktur. Herkes için değişir tabiki bu gönül dostları. Kimi hergün gördüğün ama onun seni görmedikleri olur kimi hiçbir zaman yüz yüze göremeyeceklerin olur.

Benimkileri soracak olursanız eğer kimi yanımda, kimi Yakacık’da, kimi Kartal’da, kimi .........

Bu bayram benim KARALI BAYRAMIM dostlar. SİLİVRİ’de ki gönül dostlarımı gömdüler dört duvar arasına. Onlar benim farkımda bile değiller. Belki benim gibi onlarında hiç görmedikleri gönül dostlarının olduklarının inancındadırlar. Onlar mezara atılıp üstü toprakla bile kapatılmadılar. Onlar betondan dört duvarın içinde gömüldüler. Ben gezerken dışarıda ve görecekken ağaçları, kuşları, börtü böcekleri ve dahi görecek iken tüm sevdiklerimi onlar göremeyecekler hiçbirini.

Ve onlar beni, benim ailemi, benim bir kısım akrabalarımı gelecekte de özgür ve müreffeh bir ülkede yaşatabilmek için 4 duvar arasındalar. Onları bizi gömebilmek için şimdiden gömdüler SİLİVRİ MAPHUSUNA.

Hepsine hepsine inat, dimdik ayakta, alnı açık ve onurlu ve gururlu olacağım bu KARALI BAYRAMIM da. Ve her gittiğim yerde onları anlatacağım ve ben anlattıkça onların yüreğine bir su serpilecek bilirim. Bilirim ki toprağa gömerek bıraktığımız sevdiklerimize mezar ziyaretlerinde yanımızda götürdüğümüz suyun onlara hiçbir faydası yoktur. Ama bilirim ki bu su benim yüreğimden onların yüreklerine akacak bir özgürlük yoludur.

Bu bayram dostlar, bu bayram başka bir bayram benim için. Adettendir söylemeden olmaz BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.

 
Toplam blog
: 71
: 606
Kayıt tarihi
: 18.12.08
 
 

1967 Yakacık doğumluyum. H.Ü. Edebiyat Fakültesi'nde 2 yıl öğrenimden sonra İ.Ü. Arkeoloji ve San..