Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '07

 
Kategori
Bayramlar
Okunma Sayısı
1936
 

Bu bayramın tadını çıkarmadıysanız başka şansınız olmayabilir!

Bu bayramın tadını çıkarmadıysanız başka şansınız olmayabilir!
 

Nerdeee eski bayramlar?! Bu sözü her bayramda duyarız büyüklerimizden. Sizi bilmem ama ben her seferinde merak etmişimdir, şu eski bayramlar nasıldı diye. Gerçi TV programlarında o eski bayramları anlatan kayıtlar yayınlanır ama yaşamadan da anlaşılmıyorki. Bir de şöyle bir soru aklıma geliyor; şu eski bayramlar tam olarak ne zaman eski bayram oldu? Yani o eski bayramları yaşayanlar da zamanında büyüklerinden "ah şu eski bayramlar lafını duymuşlar mıydı?". Gerçek bayram kutlaması nasıl yapılırdı? Yani ah şu eski bayramlar dedirtmeyen bayramlar nasıl bayramlardı? Bileniniz var mı? Yine TV programlarında İstanbul'daki eski dönem bayramlar anlatılıyor, işte direkler arasında cambaz gösterileri, Beyoğlu'nda karagöz hacivat gösterileri falan. Peki şunu da merak ediyorum; bu eski bayramlar sadece İstanbul'da mı yaşandı, Anadolu'da kendine özgü kutlamalar yok muydu? Türkiye'de yaşadığımız sürece Türkiye denilince sadece İstanbul'un anlaşılması doğal gelmeli bize. Yağmur yağdımı İstanbul'u su basar, spor karşılaşmaları hep İstanbul'da olur, 3 büyükler İstanbul'dadır. Beklenen deprem İstanbul'u vuracaktır. İstanbul depreme hazır mı diye hep merak edilir ama bir bakmışsın ki Erzincan'da deprem olmuş ve oradakiler hazır değildir. Bir Anadolu çocuğu olarak bunlar kafamı kurcalayıp durmuştur.

Neyse, söylemek istediğim asıl şeyden uzaklaştım. Bu bayramda biraz dramatik bir durum dikkatimi çekti. Çevremdeki yaşlı yakınlarımı ziyarete gittiğimde onları öyle bir sıkıntı içinde buldum ki, sanki bayram değil de matem günü yaşıyoruz. Bu insanlarımıza öyle bir psikoloji hasıl olmuş ki bu bayramı sanki son bayramları gibi görüyorlar. Kendilerini buna öylesine inandırmışlar ki bu durum beni de kasvate sürükledi. Peki bu neden böyle? Acaba sadece yaşla mı ilgili birşey, yoksa yaşanan çevre de bu psikolojide etkili mi? Eğer yaşla ilgiliyse, biz de sıramız gelince bu düşüncelere sahip olacağız, yok eğer çevre önemliyse o zaman bizim de oturup düşünmemizin zamanı geldi gibi.

Şöyle bir bakın etrafınıza, geçmişinizle kıyaslayın, ama öyle fazla geriye gitmeyin, 1-2 yıllık geçmiş de iş görür. Bu 1-2 yılda yaşam şartlarınız nasıl değişti? İklim nasıl değişti? İnsanların daha doğru tabirle farklı toplumların birbirine bakışı nasıl değişti? Dünyada oluşan keskin kutuplaşmaları görebiliyor musunuz? Bu işaretler size ne anlatıyor? Acaba yaşlılarımız bundan dolayı kaygılanıyor olamazlar mı? Daha kaç bayram görebiliriz?

Nerdeee eski bayramlar biraz da nerdeee eski insanlık demek oluyor galiba...

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Valla bana sorarsan geriya değil ileriye bakalım derim. Daha nasıl güzelleştirebiliriz bu dünyayı.

Ufuk Tuncay 
 19.10.2007 14:10
 

Haklısın vede haksızsın. Nedenlerini blog olarak sayfama yazdım.Biraz uzun olduğu için tüm okurlarla paylaşmak istedim bu konuyu.

basak_33 
 17.10.2007 17:19
 

Alışmış eskiden harçlık almaya ,şimdi vermemek için kıvırıyor. Nerede o eski bayramlarmış. Al götür lunaparka bak razı gelecek mi! Ver yüz ytl alır.Bir de elini öper. Ayıp yahu!

Ahmet Balcı 
 17.10.2007 17:02
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 117
Toplam yorum
: 197
Toplam mesaj
: 14
Ort. okunma sayısı
: 1037
Kayıt tarihi
: 26.09.07
 
 

1980 yılında Mersin'de doğdum, bütün eğitim öğrenimimi Mersin'de tamamladım. Yetmedi, işimi de Mersi..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster