Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '11

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Bu blogu neden yazıyorum?

Bu blogda ne yapmak istediğimi açıklayayım: 

Nerdeyse 30 yıldır, Türkiye’de ve yurt dışında, değişik sektörlerde faaliyet gösteren yerli ve yabancı şirketlerde yönetici olarak çalıştım. Yönetim konusuyla, profesyonelliğin ötesinde kişisel olarak da ilgilendiğim için, kendi deneyimlerimden olduğu kadar başka şirketlerde çalışan arkadaşlarımdan da bir şeyler öğrenmek için uğraştım. Bu arada okuyabildiğim kadar okudum, eğitimlere katıldım, daha iyi bir yönetici olmak için kendimi geliştirmeye çalıştım. 

Bugün geriye dönüp baktığımda, iyi yönetimin sırrının herkesin anlayıp uygulayabileceği temel birkaç prensipten oluştuğunu görüyorum. Yani, aslında büyük bir sır falan yok: işine kafa yormak; sağduyulu davranmak; birlikte çalıştığın insanlara saygı göstermek – bunlar gibi aslında hepimizin bildiği ama uygulamakta zorlandığımız, belki sayısı onu, on beşi geçmeyecek temel ilke ve teknikler. Her şey bunlardan ibaret değil elbette ama kimilerinin iddia ettiği kadar da karmaşık bir şey değil yöneticilik. 

Bu, iyi yönetimin ve yöneticilerin önemini küçümsediğim anlamına gelmiyor; aksine, sadece özel şirketlerde değil, kamu kuruluşlarında, devlette, sivil toplum kuruluşlarında da iyi yönetimin ne kadar önemli olduğunu hemen her gün görüyoruz. Toplum ve ülke olarak yaşadığımız birçok ekonomik, politik ve sosyal sorunun kökeninde aslında kötü yönetim yatmıyor mu? 

Kavramsal olarak pek karmaşık olmamakla beraber, yöneticiliğin asıl zorlukları uygulamada ortaya çıkıyor. Okuduğunuz bir kitaptan veya aldığınız bir eğitimden öğrendiklerinizi iş yerinizde uygulamaya kalkıştığınızda bazı şeylerin o kadar da kolay olmadığını hemen anlıyorsunuz. Özellikle de insanların (kendinizinki de dahil olmak üzere) egoları, bireylerin ve grupların çıkarları söz konusu olduğunda, en iyi niyetli çabalarınızın en umulmadık sonuçlara neden olabileceğini görüyorsunuz. 

İşte bu blogda bunun gibi konular hakkında yazmak istiyorum. “Ben yönetimi bilirim, okuyuculara da anlatayım” gibi bir iddiam kesinlikle yok. Aksine bu blogu okuyanların fikirlerini, deneyimlerini almak, onlarla kendi düşünce ve deneyimlerimi paylaşmak istiyorum. Kitaplarda yazan, hepimizin sağda solda okuduğu, duyduğu şeylerin iş yaşamında nasıl uygulandığını (ya da uygulanamadığını) örnekleriyle ve okuyucuları sıkmadan, hatta mümkünse onları biraz eğlendirerek, anlatmak istiyorum. 

 
Toplam blog
: 2
: 441
Kayıt tarihi
: 09.02.11
 
 

Uzun yıllardır çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren yerli ve yabancı firmalarda yönetici olarak çal..