Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '09

 
Kategori
Kitap
 

Bu da benim sevdam

Bu da benim Sevdam.

2 hafta içinde 3 kitap bitirerek kendi rekorumu yineledim bu arada. Biri farklı olmak üzere diğer ikisi sanki aynı konunun devamı gibiydiler. Ama tarz ve duygu farklıydı elbette. Çünkü yazarları farklıydı.

İlki Canan Tan’ın kaleminden “Yüreğim Seni Çok Sevdi”. Çok beğendim. Aşk var, mantık var, hatalar, sevaplar var. En güzeli de duyguları süsleyen, pekiştiren Nazım Hikmet şiirleri var. Uzun zaman olmuştu nazımla nesiri bir arada tatmayalı. Pek güzel geldi. İyi bir yemek üstü içilen orta şekerli kahve misali.

Diğeri ise Elif Şafak’tan “ Aşk”. Hani şu, pembe kapaklı olanı.? İlk 10 sayfayı tıkana tıkana, oflaya fuflaya, sabırla geçtikten sonra sıcakcık bir günde soğuk deniz suyu gibi geldi bana gerisi. Bir solukta bitiverdi. Kah kendimin, kah anacığımın bir parçasını buldum satır aralarında. Sonra birde baktım ki meğer her insandan bir nebze karışıvermiş tadına da ondan lezzetli olmuş tadı.

Sonra duydum ki bir dosttan bir de “Bab-ı Esrar” varmış benzer lezzette. Bakalım dedim. Madem başladık yemeğe onu da tadalım. Ama bana sorarsanız Ahmet Ümit daha başka bir baharat katmış olmalı ki içine lezzeti bir başka. Sanki kahvenin yanında birde cigara tütüyormuş gibi hani tadı. Okumayı sevenlere kopyam olsun. Sevda deyince yanlış anlamayın. Sevdanın çeşidi çok. Eğrisi, doğrusu, güzeli, çirkini, insanisi, hayvanisi, dünyavesi, uhrevisi. Kısacası kime sorsanız ille de kendi sevdası. Benimkisi de kendimce doğrusu, güzeli, insanisi, uhrevisi, evrenseli. Yani bencesi.

Alın size bir “Cahit Sıtkı Tarancı “dizeleri:

Kimi insan derdeder ömrünü, heba edip gider,
Kimisi maişet derdine düşmüş, rahattan bihaber
Olmayacak işler peşinde, kimisi taban teper.
Kimisi dul, kimisi öksüzdür,
Alınyazısı kahreder.
Aklından zoru var kiminin
Merhamet ister.
Bense sevda çekerim, hepsinden beter.

C.S.TARANCI

Sevgiyle kalın
 
Toplam blog
: 97
: 395
Kayıt tarihi
: 15.04.09
 
 

Felsefe, edebiyat, bu alem, öteki alem, uzay, evrensellik; kısacası genelin, "aman canım işin mi ..