Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '07

 
Kategori
Kitap
Okunma Sayısı
585
 

Bu da bitti :(

Bu da bitti :(
 

Her güzel şeyin bir sonu vardır ve her son yeni bir başlangıçtır. Harry Potter bana bu iki cümleyi anımsatıyor. Son kitabı da okuyup bitirdim. İşin gücün yok mu senin diyenleri duyar gibiyim. Ama en fazla üç günümü aldığı için bir kitabı okuyup bitirmek çok da fazla işimden gücümden olmuş sayılmıyorum. Bir de işin gücün yok mu diyenlere bu kitabı işlerinin güçlerinin arasında da olsa mutlaka okumalarını tavsiye ediyorum. Niye mi? Dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım.

Ben de bir çoğu gibi kitap ilk çıktığı ve herkesin çılgınlar gibi okuyup durduğu zamanlarda üzerime bile alınmadım. Amaaan dedim bu da okunur mu? Konuyu bilmiyorum, insanlar neden bu kadar ilgi gösterdi bilmiyorum hele hele yazarı hiç duymadım tanımıyorum. Okunacak bir sürü kitap var, niye bu herkesin okuduğu kitabı okuyayım ki diyorum kendi kendime. Zaman geçti ilgi bir türlü bitmedi. Okula gidiyorum öğrenciler texas tommiks okur gibi derste gizli gizli Harry Potter okuyor. (Hepsi değil tabii. Pek kitap okuma alışkanlığı yok da bizim gençlikte!) Her neyse, bir gün bir öğrenciden aldım kitabı. Versene bir okuyayım şunu dedim. Artık merak etmeye başlamıştım. Öğrenciler bile ellerinden bırakmadan okuyorsa vardır bir şey diyordum. Hem bir öğretmen olarak öğrencilerin ilgilendikleri şeylerle ilgilenip onlar gibi düşünebilmek için onların yaptıklarını, izediklerini, okuduklarını da takip etmek zorundayız. Kurtlar vadisini de bu şekilde izlemeye başlamıştım. Öğrenciler birbirlerine Polat, Memati diye hitap etmeye başlamışlardı ben de bir bakayım nedir bu dizi dedim ve ben de müdavimi oldum. Konu dağılmasın. Aldım kitabı ama öğrencim pek vermeye niyetli değildi. Bir yandan da hoşuna gitmişti. Öğretmenim benim okuduğum kitabı beğendi gibisinden. Akşam okumaya bir başladım ve o akşam anladım. İnsanlar neden ellerinden bırakamıyor kitabı diye. Bambaşka bir dünya var kitapta. Belki de çoğumuzun olmak istediği ama sadece hayallerde veya rüyalarda olabileceği bir dünya. Gerçi o kitabın yazarı J.K Rowling'in hayal gücü konusunda tereddütlerim var. Bir insan hayal kurar, kurgu yaparda bu kadar mı gerçekçi olur. Stephen King de bir sürü hayal ürünü şey yazıyor ama Harry Potter'daki hayal gücünün yanından bile geçemez bence. Seriyi okudukça inanamıyorsunuz bütün bunların birinin hayalinden çıkıp yazıya döküldüğüne. Benim hala yazarın bu diyarda yaşadığına bunların hiç birini uydurmadığına dair şüphelerim var.

Herkes büyücüler var , büyü yapıyorlar, çocuk kitabı bu falan diyerek konuyu geçiştiriyor ancak o kadar basit olmadığını ancak okuyarak anlayabilirsiniz. Bir kere kesinlikle ortaokul öncesi çocukların okuyup anlayacağı bir kitap değil. Anlar anlamasına da çok farklı yorumlayabilir aklında. Okuduğum da beni ilk hayrete düşüren bu olmuştu. Bu bir çocuk kitabı değildi. Zaten öyle olsa sinema sektörü bu kadar ciddiye alıp milyon dolar harcamazdı buna. Kitabı okumayıp sırf çocuğu istedi diye sinemaya gidip filmleri izleyenler az çok anlamıştır zaten.

İlk kitabı öğrencime ertesi gün verdim ve hemen kendime yenisini aldım. Yalan olmasın o gece bitirmiştim sanıyorum. Bir kitap bu kadar mı bağlar insanı kendine. Bu yıllarca böyle devam etti. Her sene yazın başında yeni kitap çıkıyordu. Bizim çevirmen kitabı alıp hemen çevirsin diye bekliyorduk. Bir kere orjinalini alıp okuyayım dedim. Hani ingilizce biliyorum ya, bir baktım anlaşılır gibi değil. O gün bir kez daha hayrete düştüm. Haberlerde görmüşsünüzdür. Kitap ilk çıktığı gün İngiltere'de hemen yarışlar başlatılıyor. İlk kitap açılıyor ve çocukların önüne konuyor. İlk bitirene efendim bir adet Hogwards şapkası veriyorlar falan. Hogwards şapkasının ne olduğunu sormayın anlatması uzun sürer. Küçük çocuklar bu hayal dünyasında kendilerine en uygun yere oturuveriyorlar. Anlaşılması zor bir kitap neden derseniz başlı başına kendine ait dili var. İsimler, yer adları, büyülerin adları vs.. Hepsi sıfırdan üretilmiş. Kendi diline çeviren kendi dilinde bambaşka şeyler uydurmak zorunda kalıyor. Yani asla orjinalinin havasını vermiyor veremez de zaten. Orjinali de bir yeni dil karmaşası içinde. Bunu okurken anlıyorsunuz zaten. Diyorum ya yazar uydurmuş da bu kadarını da nasıl uydurmuş soru işareti.

Her sene ilk çıktığı gün ya da ilk çıktığı hafta muhakkak aldık kitabı. Her filmine de gittik. Hatta ilk üç oyununu da oynadım bilgisayarda. Ne bu fanatiklik derseniz fanatik olup olmadığımı bilmiyorum ama beğendiğim bir şeyi de anlatmaktan çekinmiyorum. Özellikle birçok insan bir o kadar tepkiliyken Harry Potter olayına. Harrt Potter olayı diyorum çünkü gerçekten olay oldu. Sinemadan tutun da kırtasiyeye kadar hemen hemen her sektör ekmeğini yedi bunun. En çok da yazarımız yedi tabii. Yesin. Afiyet olsun. Sen de yaz böyle bir roman sen de ye. İllaki yazılmıştır var böyle bir sürü roman diyenler isim verirse sevinirim. Çünkü ortak görüş der ki; bunun gibi bir masal bir daha gelmez. Eskilerin Alice Harikalar Diyarı'nda sı vardı ya işte onun gibi. Belki yüzlerce yıl sonra bir şey çıkar yine olay olabilecek. Şu sıralar dizileri bile görmüyor musunuz? Hepsi doğa üstü güçler, büyüler, tılsımlar vesayre... Ama hepsi taklit olduğu için o kadar basitler ki. Harry Potter serisini okuyup gerçek ve hayal arasındaki farkı bir daha düşünmenizi tavsiye ederim. Gerçek nedir? Yaşadığımız hayatta aslında neler var görmediğimiz? Bunun gibi sorulara yanıtlar bulabilirsiniz. Çok sıkıntılı günler geçiriyorsanız garanti veririm sıkıntınızı hatırlamazsınız bile. Şimdi okumaya başlarsanız şanslı sayarım sizi. Çünkü bizler gibi yenisi çıksın devamında ne olacak diye merakla bir yıl beklemek zorunda kalmazsınız. 7 kitabı birden nefes almadan arka arkaya okumanın zevkini yaşarsınız.

Bir arkadaşım hiç okumamış. Muhabbet ederken pek aşağıladım şaka yoluyla. "İyi ver bir okuyayım bakayım, merak ettim şimdi" dedi. İlk kitabı verdim 3 gün sonra "Bitti bu, ikincisini getirsene" dedi. Yaşasın biri daha Harry Potter okuyacak diye çok sevindim. İnsanlara ve olaylara farklı bakmanızı da sağlayan bir hikaye çünkü. Seriyi okuyup bitirmiş biri ile oturup konuşmak ve kitaplalarla ilgili tartışmak çok hoşuma gidiyor. Herkes farklı bir açıdan bakıyor çünkü o dünyaya.

Şimdi son kitap da bitti. Ayıptır söylemesi ilk çıktığı gün alıp geldi eşim ve malum çocuklar falan derken 1 hafta sürdü bu sefer bitirmem. Son 300 sayfa bir gece de bitti o ayrı. Elinizden bırakıp, "yarın devam ederim" demek ne mümkün. Her neyse, diyeceğim o ki kitabın son satırlarını okuyup bitirdikten sonra içimi bir garip hüzün kapladı. Bitmişti ve yazarın da kesin bir dille ifade ettiği gibi bir daha Harry Potter yazılmayacaktı. Seri sona ermişti. Bunu bilmek insanı garip hissettiriyor. Gerçi daha bir kaç yıl filmleri ile idare ederiz ama ya sonra?? Her son yeni bir başlangıç dedim ya başta. Sanırım bu sefer bu sonun yenisi yok. Elimizdekiyle uzun bir süre idare edeceğiz artık. Tüm serinin orjinalleri duruyor kütüphanemde. Büyünce oğullarım da okuyacak. Zaman hangi zaman, çağ hangi çağ olursa olsun her zaman ilgiyle severek okunacak kitapların başında olacak Harry Potter.

Okumayı bir deneyin. Bir şey kaybetmezsiniz. Okunan hiç bir satır konusu ne olursa olsun boşa gitmez. Pazar günü kitap fuarında olacağız ailecek. Kitap sevenlerle orada rastlaşmak ümidiyle....

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

kızma ama bana bu harry'den öğk! geldi artık.Nereye baksam harry,yüzüklerin bileziklerin efendisi,örümcek adam,börülce kadın.artık sıkıldım hayali kahraman muhabbetlerinden.sadece çocuklara yarıyor o ka.=)) sevgiler...

Sokrates 
 14.12.2007 15:17
Cevap :
Elbette abarttılar. Bu tarz yeni bir şey ilgi görmez o kadar artık. Tadında bırakılmalı her şey. J.K Rowling'in bize sunduğu hayal dünyasının yeri ayrı olacak ama. Sen de bana kızma. Sevgilerle :))  15.12.2007 13:18
 

hani demiştinizya bu tür bir kitap yüzyılda bir gelir.ben aha iyisini yazıcam,bekleyin ve görün.sadece zamana ihtiyacım ar.adımı unutmayın ilerde kitabımı okuyacaksınız.sevgilerle..

Faik A 
 03.11.2007 23:39
Cevap :
Çok sevinirim. Bir Türk'ün adını herkesin okuduğu bir kitabın üzerinde görmekten gurur duyarım. Adını yazdım hafızamın bir kenarına. Sevgilerle  04.11.2007 23:06
 

bittiğini hala kabullenemiyorum. keşke rowling, karakterlerin geçmişlerini de kitap yapsa. mesela molly&arthur weasley çiftine bir kitap yakışır. draco'ya, tonks'a, kılkuyruk'a, hatta luna'ya birer kitap. öyle muhteşem olur ki. çağlar boyu quidditch ne kadar güzeldi örneğin. hem biz de daha kolay kabulleniriz artık hogwarts'a girmeyeceğimizi...

Büşra Demir 
 02.11.2007 22:01
Cevap :
Evet kabullenmek istemiyor insan. Quiddich olayı zaten bambaşka bir şeydi. Ben gelecek yıllarda onu da beceren çıkar diye ümit ediyorum. Karakterlerin geçmişlerinden eminim ki bir sürü kitap çıkar ama asla aynı hazzı vermez. Sanırım tadı damağımızda kalmış hali en güzeli. Başta da dediğim gibi her güzel şey bir gün biter. Sevgilerle  03.11.2007 0:29
 

Sevgili arkadaşım... Okumayı hiç düşünmediğim bir kitabı, öyle güzel anlattın ki; haklıymışsın, okumaya başlayınca elimden bırakamadım... Mümkün olsa ders aralarında bile okuyacağım... Bu arada ikinci kitap bitmek üzere, üçüncü kitabı yarın bekliyorum... Sağolasın... Sevgiler

Jülide Tükel Öztürk 
 01.11.2007 18:05
Cevap :
Canım benim. Oku tabi. Hep akademik kitaplar okumak zorunda mıyız? Biraz daha bizi dünyevi dertlerden uzaklaştıracak şeyler okumalıyız. Harry Potter bunun için iyi bir seçim. Yedinciyi bitirince konuşacak çok şeyimiz olacak. Öpüyorum. Sevgilerle  01.11.2007 19:55
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 144
Toplam yorum
: 713
Toplam mesaj
: 146
Ort. okunma sayısı
: 2825
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster