Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mayıs '08

 
Kategori
Anılar
 

Bu dünyadan bir de babam geldi, geçti.

Bu dünyadan bir de babam geldi, geçti.
 

annem ve babamın evliliklerinin ilk yıllarında çekilmş bir fotograf


Ailenin ilk çocuğu. Dogduğu yıl yeni Türkçe harflerinin kullanılmasına karar verildiği yıl. Ardından üç kardeş daha. İlk okulu bitirmiş. Çocukluğu anlattığına göre yarmazlıkla geçmiş. Niğde'nin TEPE BAĞLARI ndaki oyunlarını anlatırdı. Bir tas pekmezi her gün içtiği için hep sağliklı olduğundan övünürdü .

Büyüyünce dedemin işie yardım etmeye başlamış.. O da beni ve küçük kardeşimi kendi işine yardım etmeye zorladı. Bire alip üçe satmadığı için ticarette başarılı olamadı . Kardeşleri ceplerini doldururken o hünü gününe karnını doyurmayı yeğledi . Aslında hep birlikte olmaya yemin etmişlerdi . Ama bir gün geldi . En küçük kardeşi tarafından ortaklıktan atıldı ... Çaresizlik içinde yeni iş aradı ve sürücü ehliyeti aldı . Önce yine kardeşlerinin pazar yüklerini taşıdı . Sabahın köründe kalkıp motoru çalıştırıp ısıttığı günler hala gözümün önünde .

Kamyonette kullanılamaz hale gelince bu kez dolmuş söforlğü yapmaya başladı . Baskasının işinde çalışmak ağır geliyordu ona . O nedenle bizlerin okumasını istedi hep. BENİM GİBİ OLMAYIN derdi . Ama yine de bazan sorumluluklarından kaçtığını tüm yükü anneme yüklemişti .

Onu genç yaşta yitirmek çok üzdü onu. Mezar taşina şiir bile yazdı.

Annem ölünce evin sorumluluğu bana kaldı gibi . Küçük kardeşlerle birlikte yaşam . Dolmuş şöforlüğünü bırakmak zorunda kaldı . Çünkü dolmuşun sahibi kendi akrabasını çalıştırmak istedi ...Bir darbe daha ..ama hep onuru ile yaşamak istedi. Eski mesleği çok sevdiği tatlıcılığı yapmak istedi hep ama nerede sermaye . Benim devlet maaşım neye yeterdi ki ..

Hele ben Amerikaya gittikten sonra kalan ailemiz daha da bir dağıldı . Ona ve iki genç kardeşime MB cu kardesim Halide sahip çıktı . Yaşlanıyordu ..tansiyon vb hastalıklar peşini bırakmadı ..sonunda felç oldu . İlki hafifti . ama ikincisi götürdü onu 28 mayısta yaklasık 15 yıl önce . Telefon geldi Mutlumavı den ."ABLA BABAMIZI YİTİRDİK ." diye.

Burada akşam üzeri idi . Yalnızdım , kucağımda oğlum kayınvalideme gittim . "Babam ölmüş " dedim. Buranın dili ile taziyede bulundu . Kuş olup uçmak istedim , ışınlanmak orada olmak istedim ama ağlamaktan başka yapacak şey yoktu .

Bir dolu tartışma yaşadım seninle baba ..küs kaldım bir yıl seninle ben üniversite öğrencisi iken ..ama seni sevmediğim için değildi ..o zaman yaşanması gereken bir durumdu ..senin gibi dik başliyım ben de işte. Ne yapayım . Armut dibine düşüyor .

BABA

Belki görüyorsun bizleri ..tüm kardeşler yaşamlarını sürdürüyor . Keşke hepsini görebilseydin . Torunların boyunu geçti bir ikisi senin istediğin mesleği edinip doktor oldu mutlumavinin ardından. Bir torununun bebeği bile olacak ..en cok merak ettiğin AYŞE ..iki tane dünya tatlısı kızı ve ve eşi ile mutlu . TOTORO senin gibi ağzının tadını biliyor.. İki ay önce en küçük kardeşin BİRSEN yanına geldi ..DÖRT KARDEŞ BİR ARADASINIZ ŞİMDİ .

Özlüyoruz seni ..TOPRAĞIN BOL OLSUN . Nur içinde yat ....
 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..