Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '09

 
Kategori
Blog
 

Bu Dünyadan Sen de Geçtin

Bu Dünyadan Sen de Geçtin
 

İlya / İlya İzmir Yayınevi 2009


Kişiler tanıdık Milliyet Bloglarda, yazılarını beğeniyle okuduk, kimileriyle frekanslarımız tutmadı sonradan, kimileri ayrıldı, kimileri de yazmaya devam ediyor, yollarımızın hiç kesişmediği, bilmediğimiz yazılarını hiç okumadığımız kişiler de vardır mutlaka. İşte bilmeyen blog yazarlarımıza da duyurmak isterim ki burada yazmaya devam eden blogçulardan biri, sevgili arkadaşım lisedaşım Narçiçeği.

Bloglarını beğenerek okuduğum bir sevgili arkadaşım, kardeşimdir Narçiçeği MB'de tanıştığım ve sonrasında bu sanal dünyanın o karşı konulmaz merakı ile buluşup tanıştığımız bir dost.

" Zaman zaman deli dalgalarla gelir hüzün" adlı bloğu her okuyuşumda yüreğimi çizer de geçer. İşte bugün mutlu bir haber aldım sevgili blog yazarları.

Narçiçeği arkadaşımızın ilk öykü kitabı desem daha doğru olacak. Bu sevinci ve bu haberi burada sizlerle paylaşmak için blog kategorisinde yazıyorum. Narçiçeği sevilen, yazıları da beğeni ile okunan bir Milliyet Blog yazarımızdır. MB'li arkadaşlarımızın sevgili Narçiçeği'ni bu mutluluğunda yalnız bırakmayacağına, kitabı alıp okuyarak destek vereceklerine, tanıtımına katkıda bulunacaklarına inandığım için yazmak istedim.

Yaşamlardan süzülen damlalar, yüce gönüllü arkadaşımız Nergiz Suzan Şanlıalp 'in öykü kitabı
"Bu Dünyadan Sen de Geçtin" in sayfalarında duygulardan oluşan inci tanelerine dönüşmüş. Sabahtan beridir elimden bırakamıyorum.

Okurken gözlerim doluyor, hem sevinçten hem öykülerin duygusallığından, hem de arkadaşımızın bu güzel öyküleri yayınlatabilmiş olmasının kıvancından. Biraz da yazdığı öyküleri artık kitapta toplamasının zamanının geldiğini söyleyen biri olarak gururlanıyorum. Nergiz Suzan geçen yıl bana göndermişti öykülerden bir demeti, çok duygulanmış, çok etkilenmiştim. İkinci kez okurken yine aynı coşkuyu ve duygusallığı yaşatabilmesi NERGİZ SUZAN ŞANLIALP ' in yıllar içinde yaşayarak ve gözlem gücü ile başarıyla dokuduğu özel yazarlık kumaşının, başka bir deyişle duygusal derinliğinin yanısıra dili, güzel, ustalıklı, rahatlıkla kullanmasının eseri.

Kısacık tutulan tanıtım yazısında da belirtildiği gibi Nergiz Suzan Şanlıalp "...aslında edebiyat ve sanat okumak isterken" eğitim sisteminin çarpıklığı nedeni ile kendisini " Ege Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü"nde bulan bir yazgıdaşım ve blogdaşım. Tekstil Mühendisliğini bitirerek mühendis çıkar. Hem yöneticilik yaparken hem de bir özel üniversitede öğretim görevlisi olarak çalışırken, edebiyat ve sanattan vazgeçmeyip yazım, desen ve resim çalışmalarına amatör olarak devam eder.

Nergiz Suzan iyi bir gözlemci. Bunun yanısıra insanlara yardım amacıyla çarpan bir yüreği var. İşte onun için yüce gönüllü diyorum kendisine. Çağın gerçeklerine, çevresindeki yaşamlara, trajedilere ve mutluluklara duyarsız kalamayan bir yüreği var. Bu çağda, bu iklimlerde Nergiz gibi olabilen insanların sayısı gitgide azalmakta. Bu yardım çabaları ve gözlemleri esnasında yaşadığı ya da duyduğu olayları, gerçek yaşamları o denli ustaca öyküleştirmiş ki, buna hayran oluyorum okurken. Derin bir gözlem gücü, kenarda köşede sıkışmış insanların, o buruşuk yüzlerinin çizgilerine, gölge dolu kıvrımlarına şekil verirken yüreklere çöken ve yıllar yılı saklanan acıları, yaşamın çelişkileri ve yaşamın cilveleri diyebileceğimiz trajik yazgıları ustaca döküyor satırlarında.

"BU DÜNYADAN SEN DE GEÇTİN" İLYA İZMİR YAYINEVİ tarafından öykü dizisinde yayımlandı İzmir'de şu günlerde. Nergiz Suzan Şanlıalp 'in ilk öykü kitabı profesyonel anlamda. Mutlulukla söylemem gerekirse çok başarılı, çok güzel ve ilk kitaplarda olası sıkıntılardan eser yok.

Arka kapaktaki Yusuf Alper'in yazısını da aktarmadan edemiyorum:

"Yaratıcılığın temelinde, insanın birgün geçip gideceği gerçeğinin bilincinde oluşu, tarjik konumunu farkındalığı yatar. Nergiz Suzan Şanlıalp'in "Bu Dünyadan Sen de Geçtin" adlı yapıtı da böyle olmuştur. hayatta ne varsa ŞANLIALP onu anlatıyor. hayatın acı-tatlı, hüzünlü- neşeli yanlarını, derin bir yaşanmışlık duygusyla, yalın akıcı ve şiirsel bir dille öyküleştiriyor. Sait Faik bu öyküleri okusaydı, eminim çok severdi. YUSUF ALPER "

Kimi güldüren, kimi de acıtan derinliği ile ama tamamı da okuduktan sonra uzun süre düşündüren ve ille de akılda kalan tam 15 öyküsü yer alıyor Nergiz Suzan'ın yapıtında. Nergiz Suzan iyi bir öykücü olarak, evet arkadaşım, MB den arkadaşımız, çok iyi bir yazar, yıllarca ve yıllarca daha neler yazacak göreceksiniz. Ama özellikle bu ilk kitabını mutlaka alıp okumanızı öneriyorum değerli blogçular. Blogçu arkadaşlarımızca yazılmış pek çok başarılı kitap Milliyet Blogların da bir başarısıdır kanımca. İlk yazılarımızı yayımlama cesareti vererek amacı yazmak olan blogçulara epeyce mesafe kat ettirmesi nedeniyle, yaratma cesareti vermesi nedeniyle MB'nin varlığı ve devamı da çok önemli.

Profesyonel bir sinemacı olabilseydim Nergiz Suzan'nın öykülerinden filmler çekmek isterdim. Özellikle ilk üç öyküsü arasında seçim yapmakta bile zorlanırdım eğer tek bir filme bütçem olsaydı ve emin olun ne yapar ne eder üçünü de film yapardım. Zaten okurken belleğimde çoktan çekildiler filme bu güzelim öyküler, unutmamacasına.

Sevgili dostum, blog arkadaşım , lisedaşım, Nergiz Suzan Şanlıalp'i kutluyor ve yazmaya devam etmesini, kalemiyle, etkileyici yaşamları, o duyarlı aklının süzgecinden geçirip keyifle okuyacağımız daha nice nice öykülerini sabırsızlıkla beklediğimi vurgulamak istiyorum.

Çok sevinçliyim sevgili Nergiz. Kutluyorum seni. Unutma daha çok pek çok kitaplar yazmaya söz verdin bana.

ezgi umut 2009 8 24

Bu Dünyadan Sen de Geçtin

NERGİZ SUZAN ŞANLIALP
2009, İlya İzmir Yayınevi, Birinci Baskı, İzmir.

ISBN 978-9944-260-42-8

http://www.ilyayayinevi.com.tr


tel: 0232 462 75 86 (pbx)
Faks : 0232 462 32 19
e-mail. info [ad] ilyayinevi.com.tr

Hüzün zaman zaman deli dalgalarla gelir:

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=157048


<ımg border="0" alt="" src="http://i.milliyet.com.tr/Banner/bbog_40tl.gif" width="300" height="60">

 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..