Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mayıs '14

 
Kategori
Anılar
 

Bu gece de Osman abi geçsin

Bu gece de Osman abi geçsin
 

Beş altı yaşlarındaydım. Güzel bir bahar akşamı ezan okunurken evimizin bahçe kapısından içeri girdim. Annem bahçenin ortasına taş, tuğla ve benzeri şeylerle bir maket yapıyordu. “Bu ne anneciğim?” diye merakla yanına gittim. Çünkü orada deniz kenarında yaptığımız kumdan kalelere benzer bir oyun vardı. Annem: “Gel canım sen de yap istersen? Dua et, bu gece Hızır buradan geçsin” dedi. Annemle birlikte deniz kenarında bir ev yaptık. Bu benim için bir oyundu elbette. Oyunun cazibesine dalmış Hızır’ın neden geçmesi gerektiğini gece yatağıma yattıktan sonra düşünebilmiştim. Mahallemizin bakkalı Hızır Amca’nın gece vakti bizim bahçeye girip yaptığımız taşlardan evin üzerinden atlamasını bekledim. Fakat sokakta oynamaktan o kadar yorgun düşmüştüm ki uyuyakalmıştım. Ancak rüyamda, bakkal Hızır Amca, bizim bahçeden geçip yandaki Mihriban Teyze’nin bahçesine atlamıştı. Annem yanılmamış, doğru söylemişti. Zaten annem hiç yalan söylemezdi ki. Ertesi sabah uyandığımda hemen bahçeye koştum; merak ediyordum, Hızır Amca yaptığımız yazlık evi geçerken yıkmış mıydı acaba? Aa, bir de ne göreyim? Annem bütün taşları ve tuğlaları kaldırmış, bahçeyi süpürüyor. Telaşla: “Anneciğim, neden kaldırdın yazlık evimizi?” diye sordum. “Hızır, dün gece geçtiyse, geçmiştir kızım” diye cevap verdiğinde: “Hayır anne! Hayır! Haksızlık oluyor. Bıraksaydın da bu gece de Osman abi geçseydi üzerinden…” diye itiraz ettiğimde annem kahkahalarla gülmüştü ve bana Hızır’ın, bakkal Hızır Amca olmadığını anlatmaya çalışmıştı ama ben rüyamda bizim bakkal Hızır’ı görmüştüm bir kere. Annem, Osman Ağabey’e haksızlık yapıyordu. O gün, gün boyu annemin başının etini yemiş ve akşamüzeri Osman Ağabey için de aynısını yapmamız gerektiğini tutturmuştum. Canım annem, gönlüm olsun diye tekrar o akşamüzeri, benimle birlikte tuğladan ev yapmış: “Haydi bakalım, bu gece de Osman Ağabey’in geçsin. Tamam mı? Oldu mu gönlün?” diye sormuştu. Boynuna atlayıp kocaman birer öpücük kondurmuştum yanaklarına.

Çok sonraları öğrenecektim ki; Hızır A.S.’ın, bizim bakkal Hızır Amca ile hiç alakası olmadığını ve ertesi akşam tekrarlanan o yapının niyeti bozabileceğini… Fakat annem, benim gönlümü razı etmek için niyetinin bozulmasını göze almıştı. Nur içinde yatsın; mekânı cennet olsun canım annemin!

Evlatları için her şeyi göze alan tüm annelerimizi saygıyla selamlarım.

 
ANNELER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN!

 
Toplam blog
: 19
: 268
Kayıt tarihi
: 31.03.14
 
 

1961 İstanbul Doğumlu. Üç çocuk annesi. Yazar. Yayınlanmış kitapları: POSTACI, Herdem Kitap A..