Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '12

 
Kategori
Söyleşi
 

Bu hafta la petite Dolly'nin konuğu Nefissss bir kadın 'Nefise Karatay'

Bu hafta la petite Dolly'nin konuğu Nefissss bir kadın 'Nefise Karatay'
 

Nefissssssss bir konuğum var bu hafta.

Tam da ismi gibi Nefissss bir kadın 'Nefise Karatay'
Nefise'nin evine giderken çok heyecanlıydım. Yeni evlenen çiçeği burnunda gelin Nefise Karatay'ı evlendikten sonra ilk kez görecektim.

Tabii ki ev hediyesi almadan gitmekte olmazdı, Nefise'ye uğramadan evvel arkadaşım Yusuf Kazaz'ın birbirinden yaratıcı ev ve mutfak aksesuarları satan mağazasına uğradım.
Tasarım ödüllü çok şık bir ürünü kaptığım gibi taksiye bindim ve kendimi Nefise Karatay'ın kapısının önünde buldum.

Kapıyı çaldığım zaman yüzünde güller açan Nefise kapıyı açtı. Mutluluğunu tüm gün boyunca, suratında ve evindeki enerjisinde de hissettim. İçi dışı bir, etrafınızda hep olmasını istediğiniz insanlar vardır ya, suratına baktığınız zaman bütün dertleriniz silinir işte öyle biri Nefise. Onun gözlerine bakarak sohbet etmeye doyamıyorsunuz.

4 senedir, CNN Türk'te Kültür Sanat programı yapan Nefise ile hayata dair güzel bir söyleşi yaptık ve stilini yansıtan harika kombinler ile keyifli fotoğraflar çektik.
Kültür Sanat programını inanılmaz zevkle yapan Nefise, bu programın onu her gün daha da geliştirdiğini ve büyüttüğünü söylüyor.

Hobisinin mesleği olduğunu söylüyor ve ekliyor, insanlar boş vakitlerinde gittikleri aktivitelere ben işim gereği gidiyorum. Bütün filmleri izliyorum, son çıkan kitapları okuyorum, albümleri dinliyorum ve zevk aldığım konuları işim olarak devam ettirebiliyorum.

- Nefise Karatay'ı başka hangi projelerde görmek mümkün?
İçime sinen bir sinema filmi gelirse yer almak isterim. Elle Style Awards'u sundum. 20 Aralıkta Türk Eğitim Vakfı'nın gecesini sunacağım, kurumsal şirketlerin toplantılarını da sunuyorum. Sosyal sorumluluk projelerinde de yer almayı seviyorum.

- İş yaşamı dışında Nefise Karatay neler yapar?
Bütün zamanımı işim dolduruyor aslında ama 4 aydır evliyim ve evlendiğimden beri özellikle sabah kahvaltıları ve akşam yemeklerinde eşimle vakit geçirmeye özen gösteriyorum.
İlişkilerde herkesin kendi alanı olduğuna inandığım için, yakın dostlarımla ve kız arkadaşlarımla da bolcana vakit geçiriyorum.

- Nefise Karatay ruhunu beslemek için neler yapar?
Sevgi benim için çok önemli. Sevgi alışverişi ruhu en çok besleyen şey.
Eşimle, işimle, ailemle, arkadaşlarımla. Film izlediğimde, kitap okuduğumda, sergiye yada müzeye gittiğim zaman da ruhumu beslediğimi düşünüyorum.
Sahilde deniz havası aldığımda, arkadaşlarımla vakit geçirirken ki duygu alışverişi de ruhumu besliyor.
Kısacası her şekilde ruhumu besliyorum, yeter ki insan her anının farkına varabilsin.

- Nefise Karatay'ı neler mutlu eder?
Önce nefes alabildiğim için mutluyum. Hayatta sağlıklı bir şekilde var olabildiğim için mutluyum. Aklım başımda olduğu için mutluyum. Eşimle güzel bir beraberliğim olduğu için, çok özel insanlarla dostluk kurabildiğim için mutluyum. Hayatımda ki her şeyden mutluyum aslında.
Bir de ince düşünülmüş şeyler, ince düşünülmüş detaylar, benim için özenilerek yapılmış her türlü şey beni çok mutlu eder.

- Hayatımızda mutlaka tökezlediğimiz yerler oluyor, Nefise Karatay düştüğünde nasıl kalkar?
Öldürmeyen acı güçlendirir diyerekten daha da güçlü bir şekilde kalkarım. Daha güçlü daha olgunlaşmış olarak kalkmayı hedeflerim. Şimdi ne yapacağım bu neden başıma geldi gibi şeyler asla demem. Hep önüme bakmayı öğrendim bu hayatta.

- Sevmediğin bir huyun var mı?
İnatçı olmam

- Mucizeye inanır mısın?

Evet, her gün bir sürü mucize oluyor.

- İsimlerin bir gücü olduğuna inandığım için sana sormak istiyorum, Nefise ismi senin yaşam gücünü ve hayatını anlatıyor mu sence ?
Anlatıyor evet. Hem naif hem güçlü bir isim olduğunu düşünüyorum. Kırılganlığı da var ama bir yandan sertliği de var.
Babaannemin ismiymiş, hoşa giden beğenilen anlamında kullanılır. Ama bu ismin bana güç verdiğine de inanıyorum ve hissediyorum.

- Stil nedir sence?
İnsanın yaşam tarzının dışa yansıması. Ruh halim, kişiliğim, karakterimin dışa giysiler ile yansıması diye düşünüyorum. Stil aslında kişiliğin aynası.

- Nefise'nin stili nedir?
Aslında giysi kişinin kişiliğinin önüne geçmemeli. O yüzden sade ama küçük şık detayları olan şeyleri giymeyi seviyorum. Giydiklerimin mutlaka karakteri/duruşu olmalı diye düşünüyorum. Asla abartılı şeyleri sevmem. Renkli ve dinamik giyinirim ama fosforlu şeylerden uzak dururum.
İş hayatımda klasik ama günlük hayatımda spor stili tercih ediyorum. Ama eğer işim gereği bir Rock sanatçısı ile röportaj yapacaksam daha rahat daha eğlenceli şeyler giyiyorum. Yeri geldiği zaman elbise de giyiyorum, jean de giyiyorum, takım elbise de.

- Ruhunun, hayatının, işinin ve stilinin ortak noktaları nedir sence?
Duru, sade, yalın, itinalı ve özenli olması.

- Giymekten zevk aldığın renkler?
Siyah, beyaz, krem, bordo, gri. Açık renkleri ve pastel tonları daha çok seviyorum. Pudra rengini de çok severim.

- Sezonun senin stiline uyan parçaları nelerdir?
Zımba detayları, deri ceketler ve taytlar.

- Asla giymem dediğin bir şey var mı?
Şalvar pantolon

- Sevdiğin tasarımcılar?
Alexander McQueen, Rick Owens, Chanel, Miu Miu, Burberry Prorsum, Arzu Kaprol, Gamze Saraçoğlu, Özgür Masur, Hakan Yıldırım.

- Alışveriş yaparken kendini en iyi hissettiğin yer?
İtalya ve Avrupa ülkeleri.
İstinye Park, Harvey Nichols ve Beymen mağazalarını seviyorum

Facebook sayfam için : http://www.facebook.com/LaPetiteDolly
Twitter hesabı için : https://twitter.com/lapetitedolly
Mail adresim: dollytosun@gmail.com

 
Toplam blog
: 48
: 574
Kayıt tarihi
: 07.09.12
 
 

Kişi iç farkındalığını tam olarak keşfetmelidir ki, ruhunu yansıtan renklere ve stile sahip olabi..