Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '06

 
Kategori
Haber
 

Bu harita skandalı (!) mı?

Fransa'da yayımlanan bir ansiklopedide yine ülkemizin güney ve güneydoğu kesimleri "Kürdistan" olarak gösterilmiş. Haber basınımızda "Bir harita skandalı" olarak değerlendiriliyor.

Çocukluğumda ilk satın alıp okumaya başladığım gazete Milliyet'ti. Severek okuduğum yazarlar arasında Çetin Altan da vardı. O zamanlar henüz 11 yaşındaydım. Ustanın bazı yazıları benim düşüncelerime ters geliyordu. Herhalde ben bu konuları tam anlayamıyorum demiştim o çocuk aklımla...

Yine o zamanlar Times dergisinde Türkiye'nin güneydoğusunu Kürdistan olarak gösteren haritaların yayınlandığını da hatırlıyorum. Bunu da, Amerikalılar'ın coğrafya bilgilerinin eksik olduğunu düşünerek, Türkiye sınırlarını bilmedikleri şeklinde yorumlamıştım.

Sonradan anladım ki, dünyanın değil, uzayın sınırlarını ve sırlarını bile araştıran ABD'nin basit bir atlasta yer alan Türkiye haritasını bilmemesi mümkün değil... Elbette bunu bilerek ve isteyerek, kendi hayallerindeki Ortadoğu'yu kurmak için yapıyorlardı.

Demek ta o zamandan bu konudaki niyetleri açıkça belliymiş. Büyük devlet dediğin de zaten budur. Kırk elli sene sonrasının politikasını şimdiden yürürlüğe koyup, hedefe adım adım ulaşmak, onların stratejik bir tercihidir.

Biz biraz sonra ne yapacağımızı bile bilmediğimiz için herkesi kendimiz gibi zannediyoruz. Bu bağlamda hayli saf olduğumuz bile söylenebilir.

Bir ülkenin hayatında Devlet politikası dediğimiz değişmez birtakım kurallar vardır ve olmalıdır. Hangi hükümet gelirse gelsin, hangi parti seçimi kazanırsa kazansın veya kaybederse kaybetsin, o kurallar, o politikalar değişmez.

Bizi yönetmeye soyunanların ne yazık ki ellerinde böyle şablon bir politika olmadığı gibi, kendi içlerinde parti politikası olarak da tesbit ettikleri bir strateji yoktur. Şu anda elliyi aşkın siyasi partimiz var. Ortadoğu ülkeleriyle münasebetimiz konusunda, hangisinin gerçekçi bir planı, proğramı vardır dersiniz...

Herkesin zihninde, hele bir iktidara gelelim, bişeyler yaparız, düşüncesi var.

Hele muhalefet partilerinin vaatleri bizde meşhurdur. Geçen yerel seçimlerde Üsküdar'da bir küçük parti, "Bütün Üsküdar'a yürüyen merdivenler yaptıracaaaaz" diye nutuk çekiyordu. Nasıl olsa kazanma şansı yok, at babam at...

Uzun lafın kısası, Fransa'da yayınlanan Quid ansiklopedisinin haritası bizim için sürpriz değil. Dünyanın güçlü devletleri böyle bir Ortadoğu öngörüyorlar. Ne yazık ki, Türkiye'nin bugünkü haliyle bu oluşuma kafa tutacak gücü de yok. Zaten biz kendi içimizde birbirimizle uğraşmaktan böyle ciddi meselelere ayıracak vakit de bulamayız ya...

Bari bir iç savaşa sürüklenmeden daha akıllı şekilde bu badireyi atlatabilsek....

 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..