Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '14

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bu hayat senin

Bu hayat senin
 

Ailemin beni yetiştirdiği gibi ben de kendi çocuğumu hep “ hayatında olmazsam ayaklarının üstünde dursun” mantığı ile yetiştirdim. Çok şükür o konuda içim çok rahat. Asla aç kalmayacak, kafası çalışan bir kız yetiştirdim. İyi bir rol modeli miyim bilemem. Arada benim de ayarım kaçtığı için onun da bazen sağı solu pek belli olmuyor. İster yapsın ister yapmasın ben yine de benim doğrularımı öğretme çabasındayım.

 Ben çok mu doğru insanım birine doğruları öğretmek için? Belki değilim ama en azından onun geçeceği yolların ne olacağını biliyorum. O yolları az da olsa tecrübelerimle temizlerim belki diyorum.

 

  • Önyargılı olma önce dinle sonra gerekirse kavganı edersin diyorum;
  • Empati kur, kendine yapılsa ne hissedersin düşün ona göre davran diyorum;
  • Arkadaşının hata yaptığını görsen bile önce senin arkadaşın olduğunu o yaptığı hatanın kimi nasıl etkilediğini düşün önce diyorum.
  • Hayat senin hayatın, kimse için yaşamıyorsun sana doğru geliyorsa yaptıkların doğrudur diyorum;
  • Saçma sapan şeylere takılıp oranla buranla oynama sakın, çok nadide bir güzelliğe sahipsin, düzeltmen gerek hiç bir şeyin yok bunun için şükret diyorum;
  • Yaptığın yanlış eğer senin canını yakıyorsa benim de canım yanar tepkilerim bundandır, göreceğin zarar çok yaralamasın seni diye çemkiriyorum diyorum;
  • Yanlışlarını doğru adamla yaşa ki doğru yaptığında takdir edilesin istiyorum;
  • Kadınlığının sınırlarını zorla, dibine kadar yaşa, yaşadıklarından da keyif al istiyorum,
  • Yaptığın iş küçük olsa da büyük başarılar için çalış diyorum;  
  • Yaptıkların ve yapacaklarının altına hep imzanı at, sözlerinde dur, yapamayacağın işler için söz verme ve asla büyük konuşma diyorum;
  • Hiçbir şeyin bağımlısı olma, hiç bir şey ve hiç kimse senden daha büyük ve kıymetli değil diyorum;
  • 3 kadehten sonra verilen sözlerin hükmü yoktur içki iç ama sakın o masada konuşulanların sabah unutulacağını unutma diyorum;
  • Bir şeyi yaşarken başkasını üzmeden, kırmadan, kimseyi ağlatmadan yaşa diyorum;
  • Başkasının hayatına, malına, elde ettiklerine, sevdiklerine saygılı ol, sakın kimsenin mahremine dil uzatma diyorum;
  • Tatlı dilini, güler yüzünü, güzelliğini kullan diyorum.
  • Seni sevenleri koru, iyi davran onlar her zaman yanında olacaklar, ihtiyacın olduğunda yanında birileri olsun istiyorsan iyi arkadaş olmak için çabalamalısın diyorum;
  • Hep vicdanlı bir çocuktun sakın bunu kaybetme şefkatini kimseden esirgeme diyorum;
  • Kızgın olma, kızgınlık ve gerginlik seni yolundan alıkoyar, bunlarla vakit harcama, dönüp arkana bakarsan yavaşlarsın hep önüne bak diyorum;
  • Elindeki marifetlerin hepsini ser önüne, hangisini yapmaktan mutlu oluyorsan ona odaklan diyorum
  • Gözünle görmediğin hiçbir şey hakkında konuşma, gördüklerin de sende kalsın eğer çok gerekliyse dile getir, ağzından çıkacakların vereceği hasar kimi nasıl etkiler onu düşün diyorum;
  • 1 gecelik ilişki dahi yaşasan adabınla yaşa, sana yakışan şekilde çık o kapıdan diyorum;
  • Çirkeflik ve basitlik olmasın adının önüne gelen sıfat diyorum;
  • İlk adımı atmaktan asla çekinme hatta doğru insan olduğuna inandıysan ilklerin tepesine koy onu diyorum;
  • Uykusuz kalmana değecek adamla sabahla el ele diyorum; değmeyecek adama adını bile bahşetme diyorum.
  •  Kahkahalarını sevsinler senin, hep gül diyorum, gülmek seni daha da muhteşem yapıyor diyorum.
  • Onu bunu yemem deme, her şeyin tadına bak sonra karar ver sevip sevmeyeceğine diyorum. Belki hiç ummadığın bir şeyden hiç ummadığın bir lezzet alırsın diyorum;
  • Hiçbir şeyi kestirip atma sonuna kadar git diyorum, bitirmenin zaferini yaşa, o tatmin duygusunu hisset, o duygu senin öz güvenin olacak, yapabildiklerini gördükçe daha çok güveneceksin kendine diyorum;
  • Sadece ve sadece sen lazımsın sana, sakın akıl ve ruh sağlığını bozma, sana kendini ne iyi hissettiriyorsa onu yap diyorum;
  • Açık ve net ol, dolambaçlı yollarda kaybolma. İmalar hem yanlış anlaşılır hem de vakit kaybıdır ne söylemek istiyorsan tam da onu söyle diyorum;
  • Keşke yapsaydım yerine, yaptım ama olmadı dersin. Keşkelerinden ders çıkar diyorum.
  • Mutsuz olmaktan mutlu olan, karamsar insanlardan uzak dur seni de kendi mutsuzluklarına çekmesinler diyorum;
  • Hayatın hep renkli ve sana zevk veren keyifli taraflarını gör ve yaşa istiyorum. Kısaca çok ama çok mutlu ol ama kendi şeklinle kendi dilinde ve kendi yolunda ol diyorum. 

Çok şey demişim. Çocuk dinlerken sıkılmakta haklı. Ben yazarken kendimden soğudum yeminlen :)

 
Toplam blog
: 34
: 1744
Kayıt tarihi
: 03.10.13
 
 

45 yaşını aşmış, yetişkin bir kızı olan, çalışan bekar bir anneyim. Hayatın esprili, güzel ve ren..